• MalinEddie

Se detta, sprid detta och dela videon. Det måste bli ett stopp! Lämna inte barn ensamma i bilen!

Avskyr CIO-metoder.
  • Svar på tråden Se detta, sprid detta och dela videon. Det måste bli ett stopp! Lämna inte barn ensamma i bilen!
  • MalinEddie
    Choco skrev 2013-08-03 00:59:35 följande:
    Det ska jag göra! Det borde inte få hända!
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Puffar tråden lite.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    puss skrev 2013-08-03 16:51:03 följande:
    Men vad gör folk under tiden? Jobbar? Shoppar? Äter lunch?
    Jag tycker det är jättekonstigt att lämna sitt barn i bilen öht.
    Ofta handlar det om ett "kort" ärende. Att springa in och handla något är en vanlig orsak. Sedan har vi denna tragiska händelse med den pojke som glömdes bort för inte allt för länge sedan då pappan som vanligtvis inte lämnade på förskolan skulle göra det den dagen. Han lämnade barnet i bilen när han arbetade ovetandes om att barnet var där. Barnet dog. Det verkar också inte helt ovanligt att det gäller sovande spädbarn som man helst vill undvika att väcka.
    Detta är inget som endast eller mest drabbar svenska barn men jag tycker mig ofta se en avslappnad attityd kring detta också i vårt land. "Jag ska ju bara, vad kan hända liksom.." verkar vara ett vanligt sätt att tänka. Låt oss inte hamna där de är USA där detta hör till vanligheterna, där många barn dör per år av sådant handlade. Många skadas. Chockas.
    Jag hoppas  att videon får någon att tänka till som resonerar på så sätt.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    puss skrev 2013-08-03 21:29:37 följande:
    Men på ett kort ärende hinner väl inte barnet dö heller?
    Troligtvis inte men man kanske inte bara ser till barnets överlevnad? Mycket kan hända kroppsligt och mentalt även om barnet i fråga överlever.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie

Många gånger är det ju just förbipasserande som uppmärksammar barnet och själva krossar rutan för att ta ut barnet eller larmar polis innan föräldrarna kommer tillbaka.

Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    puss skrev 2013-08-03 22:14:43 följande:
    Jag tycker som sagt att det är helt fel att lämna barnet i bilen öht.
    Ja, jag förstår det inte heller. Att många barn klarar sig väl beror nog till stor del på vad jag skrev ovan, andra än föräldrarna uppmärksammar det ensamma barnet i bilen.
    Avskyr CIO-metoder.
  • MalinEddie
    Choco skrev 2013-08-08 19:55:27 följande:
    Puff! Sprid som en löpeld!
    Avskyr CIO-metoder.
Svar på tråden Se detta, sprid detta och dela videon. Det måste bli ett stopp! Lämna inte barn ensamma i bilen!