• Med två små

Hur mycket blod förlorade du som gjort snitt?

Ska troligen snittas för andra gången i september. Har lite funderingar kring risken för att förlora blod i samband med operationen.

1: hur mycket blod förlorade du i samband med snitt?
    2: var det ett akut eller planerat snitt?
    3: du som förlorat mycket blod, fick du någon förklaring till varför det blev så?

Numera Med tre små. Lillebror föddes 110725.
  • Svar på tråden Hur mycket blod förlorade du som gjort snitt?
  • Med två små

Jag bara undrade eftersom jag ska göra planerat snitt och eftersom min läkare sa att man förlorar mer blod vid snitt än vaginal förlossning. Har ju som sagt gjort ett snitt tidigare (halvakut) och då blödde jag bara 450 ml. Funderar på om det var ovanligt lite och om jag ska förvänta mig att blöda mer nu...

• yodi

två planerade snitt och ett halv akut.

vid dom två planerade har jag förlorat ca 2-3 dl.

vid det halvt akuta så förlorade jag lite mer, men då var å andra sidan kroppen påverkad av hellp och det är svårare för blodet att koagulera som det ska. den gången förlorade jag ca 5 dl.    

• pigglet

3 planerade snitt. Jag kommer inte ihåg nu, men vet att det var löjligt lite. Jag undrade om det liksom var möjligt. Tror det rörde sig om ett par dl.

• Med två små
    IVFmamma skrev 2013-08-01 19:07:24 följande:
    Första barnet :akut snitt 7,5dl Andra barnet:urakut snitt 7,5dl Tredje barnet :Planerat snitt 1,9 liter

Vad var det som gjorde att du förlorade så mycket blod vid det planerade snittet?
  • Dr Mupp

Ingen aning men dagen efter tyckte de att jag såg lite blek ut och tog ett järnvärde. Då låg jag på 69 i hb i venöst blod och fick järndropp, det var tal om blodtransfusion.. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • IVFmamma
    Med två små skrev 2013-08-01 23:19:05 följande:
    Vad var det som gjorde att du förlorade så mycket blod vid det planerade snittet?

Egentligen vet jag inte men jag tror själv att det beror på att det skiljer bara 1,5år på barn 2-3. Är gravid igen trots prev.medel och ska snittas om ca.2 mån och jag är galet orolig för hur det blir denna gång.
  • Linnea H

Akutsnitt, 100 ml, men det var i v 33 så kanske mindre/kortare snitt då? Vet faktiskt inte.
    Men förvånad över att det var så lite eftersom jag blöder väldigt lätt och mycket annars. 

Svar på tråden Hur mycket blod förlorade du som gjort snitt?