• Med två små

Hur mycket blod förlorade du som gjort snitt?

Ska troligen snittas för andra gången i september. Har lite funderingar kring risken för att förlora blod i samband med operationen.

1: hur mycket blod förlorade du i samband med snitt?
    2: var det ett akut eller planerat snitt?
    3: du som förlorat mycket blod, fick du någon förklaring till varför det blev så?

Numera Med tre små. Lillebror föddes 110725.
  • Svar på tråden Hur mycket blod förlorade du som gjort snitt?
  • Maline

Jag har gjort två planerade snitt och båda gångerna förlorat runt två liter blod eftersom min moderkaka grottat ner sig i livmoderväggen, vid ett normalt snitt förlorar man inte så mycket blod, det räknas som en komplikation.

• alynda

Jag fick akutsnitt och förlorade 0,8 l blod, tydligen precis under gränsen för transfusion.

• Mamma till Philip Nova Elliot

Planerat snitt och 300 ml. Samma mängd vid vanlig förlossning men hade laddat upp med ett bra järnvärde för man vet ju aldrig. Käkatcrelt med niferex.

★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • 30plus längtar efter 1 barnet

Mer än en liter. kommer inte ihåg exakt hur mycket. Det blev akut snitt men skulle ändå vara planerat snitt. Troligtvis pga myom blödde jag mer. Fick blodtransfusion.

• IVFmamma

Första barnet :akut snitt 7,5dl Andra barnet:urakut snitt 7,5dl Tredje barnet :Planerat snitt 1,9 liter

• IVFmamma
    IVFmamma skrev 2013-08-01 19:07:24 följande:
    Första barnet :akut snitt 7,5dl Andra barnet:urakut snitt 7,5dl Tredje barnet :Planerat snitt 1,9 liter

Klarade mig precis undan blodtransfusion då mina prover var fina trots att jag förlorat så mkt blod
  • Tuffen

Ingen aning. Har man koll på sådant? Jag har gjort ett akutsnitt och jag kan ärligt säga att jag har ingen som helst aning om hur mkt blod jag förlorade. 

• IVFmamma
    Tuffen skrev 2013-08-01 19:42:05 följande:
    Ingen aning. Har man koll på sådant? Jag har gjort ett akutsnitt och jag kan ärligt säga att jag har ingen som helst aning om hur mkt blod jag förlorade. 

Jag har bett om journalerna efteråt då jag tycker det har varit spännande att läsa
  • Clotilda

Planerat, 2 liter. Pga ärrvävnad på livmodern (efter tidigare snitt) samt att bevisen var svår att få ut så det tog längre tid. Behövde inte få blod men fick intravenöst järn två gånger.

Svar på tråden Hur mycket blod förlorade du som gjort snitt?