• EmPe

BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd

Hej! Här är en till, bf 6 marsSkrattande
    Jag har samma symptom som ni beskriver, trötthet, illamående, yrsel och ont i rygg. Blir dessutom andfådd för ingenting. Konstant hungrig! 

Vilken mvc går ni på? Jag går på Capio i västra hamnen. Idag ska jag dock till MAS för att ta blodprov inför kub-test. Ska ni göra eller har ni gjort kub?

Ååå grattis oldie!!! Jag längtar så tills jag får veta att allt är som det ska med den lilla och sen få veta om det är en pojke el flicka.

• EmPe

Tasha., vad kul att vi går på samma mvc! 

Mea, vad spännande att ni ska vänta med att ta reda på vad det blir. Jag är alldeles för nyfikenGlad

Tycker tiden går så lååångsamt, är i v 12 så graviditeten är inte helt officiell ännu. Framförallt inte på jobb och det är rätt tufft att gå dit varje dag med alla krämpor och agera som att allt är som vanligtTungan ute 

• EmPe

Hej AleathielGlad Vad kul att du fått se den lilla och att allt verkar bra! 

Jag köpte mina första mammabyxor för några veckor sedan. Jag är smal, på gränsen till spinkig men sen ca v 8 är jag  jättesvullen om magen, till och med min familj reagerade och undrade om jag kanske var längre gången. Det vet jag att jag inte är, blir lätt svullen om magen i vanliga fall så jag tror bara det är därför. Tänker berätta för min chef efter kub-testet. Tycker redan att vissa kolleger kollat lite extra på magen så det ska bli så skönt att slippa dölja det.   

Till er som gjort kub-test, gör man då ett vul eller ett vanligt? 

Trevlig helg! 

• EmPe

Oj, jag har inte kunnat knäppa mina byxor på ett tag, är i mitten på v12. Jag får på dem men kan inte knäppa. får ha ett gummiband mellan knappen och hålet. Inte så skönt när man sitter ner på jobbet hela dagarna. Har som sagt ett par mammabyxor men annars har jag bestämt mig för att inte köpa några mammakläder förrän efter kub.

• EmPe

Ååå, vad härligt Mea! Hur vad det nu..ni skulle inte ta reda på kön eller?

Jag fick se min lilla bebis igår på kub. Allt gick bra och det var en sån härlig känsla att få se den lilla/-e. Vi fick tid för RUL den 10 okt och det känns som en evighet tills dess. 

• EmPe

Näää, det hade jag inte klarat Skrattande Är imponerad om ni står emot det. Har du en känsla om vad du tror att det är för kön? Både jag och sambon tror att bebisen i magen är en flicka. 

• EmPe

Hej alla nytillkomna, så roligt att vi börjar bli lite flerSkrattande

• EmPe

Det är mitt första. Är också lite nere och bölig fast jag egentligen är glad och lycklig, lite förvirrandeGlad

• EmPe
    Tasha skrev 2013-09-15 21:40:19 följande:
    Allt såg bra ut på RUL vilket är skönt så klart! Och det blir en pojke denna gången.

Själv bor jag i centrum. 
    Grattis till pojken, vad kul!Skrattande
  • EmPe
    Mea skrev 2013-10-08 19:28:56 följande:
    Hej!

hoppas ni alla mår bra!
    Vad sägs om att slå ihop denna tråd med denna:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m71035556-7.html

Så ökar vi kanske aktiviteten lite? Kanske i en ny tråd? Och på sikt kanske vi kan skaffa oss en FB-grupp?
    Vad tycker ni? :)
    Bra idé! 
    Trevlig helg alla. 
  • EmPe
    Mea skrev 2013-10-14 19:05:12 följande:
    Vi har nu startat en FB-grupp... med namn "Tillfälligt gruppnamn". Detta ifall någon fortfarande vill vara hemlig med att de väntar tillökning. Sen ändrar vi till ett bättre namn!

Gruppens sekretessinställning är sluten men ej hemlig för att ni ska kunna hitta den. Vi kan göra den helt hemlig sen när alla har anslutit sig...

Hoppas att fler dyker upp!  

www.facebook.com/#!/groups/177616605765285/
    Vad kul, jag har skickat förfrågan nu :)
Svar på tråden BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd