Inlägg från: Aleathiel |Visa alla inlägg
  • Aleathiel

BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd

En till i Malmötrakten här, bf 16/2.

Jag har mått ganska bra, varit trött och mått lite illa då jag varit hungrig, men jämfört med hur många andra har det ska jag verkligen inte klaga, jag är så glad att jag (ta i trä) inte spytt en enda gång. Däremot har jag haft en del problem med blödningar, så jag har fått göra några VUL för att se att allt är bra med bebisen. Det senaste gjorde jag idag (13+5) och då såg allt bra ut och det var så häftigt att se bebisen röra sig där inne. Tidigare ultraljud har varit så tidigt att det man ser inte är speciellt bebislikt. 

Ingen KUB för mig, jag är "bara" 32 så det erbjöds inte.

Vi har berättat för våra familjer och några nära vänner, och då v 12 hade passerat berättade jag för mina närmsta kollegor och min chef, men nu när ultraljudet idag gick så bra så tänker vi börja berätta för fler. Och så ska jag köpa mammabyxor, för även om min mage fortfarande inte är så stor och går att dölja så är mina vanliga byxor inte speciellt bekväma längre, och på kvällen kan magen vara rejält svullen. Jag tycker dock jag märkt skillnad på magen den senaste veckan, nu är det liksom ett område nedanför naveln som aldrig blir platt, inte ens på morgonen.

Vi har tid för RUL 23 september. Om det går att se könet då så vill vi nog veta, inte för att det spelar någon roll men vi är nyfikna  

• Aleathiel

Glömde ju skriva att jag går till Capio på Singelgatan...

Och det där med yrsel och andfåddhet har jag visst förträngt, det hade ju jag också
    Skulle till sjukgymnast då jag var i v 6 och var tvungen att sätta mig ner när hon höll på att undersöka mig (jag stod upp alltså, men gjorde inget ansträngande) eftersom jag höll på att svimma. Och en gång skulle jag rensa ogräs, men det var helt omöjligt att böja sig ner och resa sig upp utan att få svimningskänslor. Tack och lov har det blivit bättre. Nu kan jag också ta en promenad utan att behöva gå myrsteg för att orka.  

• Aleathiel

Jag är också sjukt blödig, förra veckan kunde jag verkligen gråta för ingenting. Nu är jag visserligen ganska blödig även om o-gravid, men det var extremt förra veckan. Denna vecka har jag varit lite lugnare.

Jag känner inte bebisen än (v 17 är jag i), eller jag kanske har känt något litet "bubbel" men det kan lika gärna ha varit tarmarna. Har 2½ vecka kvar till RUL, det ska bli riktigt spännande (och lite nervöst).

• Aleathiel
    Mea skrev 2013-10-08 19:28:56 följande:
    Hej!

hoppas ni alla mår bra!
    Vad sägs om att slå ihop denna tråd med denna:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m71035556-7.html

Så ökar vi kanske aktiviteten lite? Kanske i en ny tråd? Och på sikt kanske vi kan skaffa oss en FB-grupp?
    Vad tycker ni? :)
    Det låter bra!
Svar på tråden BF jan-mars 2014, Malmö med omnejd