Inlägg från: cutepoison |Visa alla inlägg
  • cutepoison

Shape Up

Jag hoppar in här. Har använt mig av shapeup i två veckor nu och gått ner 2 kg. Jag ska äta ca 1400 kcal per dag men jag tycker det är svårt! Vi äter på jobbet så det är det som förstör men om 1,5 vecka slutar jag där så då får jag börja på allvar. 

• cutepoison
    sihn skrev 2013-08-09 17:16:41 följande:
    Volis- jag ska äta 1500!!! Så minus 300 blir det 1200......tycker det verkar mycket men har satt in på att gå ner 1 kg i veckan så jag får väl lite på det....
    Jag har 1490 kcal per dag och jag har gått ner i vikt så våga äta :) Tror kaloriintaget minskar när man kommer under vissa gränser för att du ska fortsätta gå ner. 
  • cutepoison

Haha insåg att jag råkat väga mig i en lutning så jag väger egentligen 1 kg mer än vad jag trodde. Det positiva är ju att jag hunnit gå ner 4,5 kg nu så jag slapp ju se att jag egentligen startade på över 90 kg :D då hade jag kanske gett upp från första stund, man vet aldrig med mig. 

• cutepoison
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-08-15 22:02:11 följande:
    Jag har hållit på i tre hela veckor men ser inget resultat :( Missbedömer jag mängden mat eller vad händer? Ett kilo på TRE veckor?!
    Väger du maten? Man kan ha väldigt fel när man måttar. 
  • cutepoison
    Love159 skrev 2013-08-16 08:32:21 följande:
    Jag har börjat försöka dra ner på antalet kolhydrater jag äter för att få resultat på viktnedgången. Är det någon annan här som för så? Jag är inte på något sätt en lchf:are, med jag tänkte testa om jag inte får snabbare resultat på vågen. Just nu får jag äta 1300 kcal + 500 kcal för amningens skull.
    Ja, jag drar också ner kolhydraterna! Mår mycket bättre, inte lika uppsvälld men jag vet inte om jag går ner mer eller mindre :)
  • cutepoison

Hur går det för er? Jag har gått ner 5 kg nu på 6 veckor! :) Gillar verkligen den här appen. Om ni är sugna på ngt på kvällen så rekommenderar jag kvarg, bär och sötningsmedel. Funkar jätte bra och är samtidigt mättande. 

• cutepoison

Nu har jag ett BMI under 30, har jag inte haft på väldans många år! 

Helgerna är svåra, jag håller med! Men som nu i helgen så skulle vi på fest och de hade iaf gjort hemmagjord pizza, då åt jag 1,5 bit och sen åt jag inte mer den dagen. Tanken är ju inte att man ska svälta sig själv men jag tänker att om jag ska  äta onyttiga saker då får jag skylla mig själv :P Annars äter jag frukost, lunch, middag, mellanmål och något på kvällen.  

• cutepoison

Jag har bara slarvat den här veckan. Känner att jag inte mår bra heller vilket kanske beror på all gluten så nu har jag bokat tid till läkare. Nu får dem faktiskt utreda mig. Hoppas det gått bättre för er! Jag har gått upp 1 kg ungefär. 

Svar på tråden Shape Up