• ingendukänner

gård eller villa?behålla hästarna?

Jag och min sambo är 27 år och vi har en son på 3år. Just nu sparar vi till eget hus. Vi hyr just nu gård där jag har mina två islandshästar och en inackorderad. Jag mår så bra av landet och har alltid gjort längtade ut på landet som barn då vi bodde i villa. Min sambo kan tänka sig både gård o villa i bostadsområde men i utkanten. Men våra pengar kommer troligen räcka antingen till renoverat fint hus eller gård i stort renoverings behov. Vi har ju små barn o inte kunskap att total renovera. Hur ska jag lösa denna tvist i min hjärna?

• Svar på tråden gård eller villa?behålla hästarna?
  • sötare
    ingendukänner skrev 2013-07-31 12:22:52 följande:
    Ingen häst människa som känner igen sig? Ni med häst o barn hur har ni gjort?
    för mig var det ingen tvekan om att skaffa ett ställe som behövdes renoveras och där jag har möjlighet av att ha häst. Men visst så kan det även vara en fördel att bo i ett kvarter där det bor andra barn som era barn kan leka med i framtiden och hur kommunikationen ser ut med bussförbindelser och liknande om ni kommer att behöva köra barnen hela tiden med mera.
    Sen så bör ni tänka på att det är tufft att renovera, ni får absolut inte vara rädda för att fråga om hjälp. Se till så att ni inte hamnar i renoveringsfällan dvs att ni går i i väggen pga av att ni inte har kunskapen. Gör ett projekt i taget och påbörja absolut inte  nästa förrens det första projektet är klart.
Svar på tråden gård eller villa?behålla hästarna?