• ArthurDent

Mor- och farföräldrar på Facebook!?

skogsvitter skrev 2013-07-30 11:46:36 följande:
    Vi hade lite problem med min svärfar (alltså barnens farfar). ... Han har gjort andra mysko grejer också som krävt rejäla tillsägelser för att han ska fatta allvaret, tex tog han bilder på min äldsta dotter när hon var ca 3 år och hon var helt näck. Hade kanske 10 st nakenbilder i sin telefon på henne. Han nämnde att han skulle "visa" för folk typ hur "söt" hon är men vi blev naturligtvis helt förskräckta och krävde att han omedelbart tog bort varenda bild! Nu är han som sagt extremt försiktig och frågar faktiskt om lov först om han vill lägga ut eller visa något
    Eh, är det mysko att tycka att nakna småbarn är söta? Jag och min sambo blir alldeles tårögda av "naaw" över vår lilla nakenfis, och jag är på god väg att falla för svärmors förslag att ta den klassiska "glad naken baby på vit skinnfäll"-bilden. Skulle inte ha något problem att hänga upp den på väggen med de andra barnbilderna heller, hur bedårande som helst. Har pedofilskräcken gått så långt nu att besökare kommer att "naturligtvis bli helt förskräckta" och misstänka oss för skumma avsikter?

Att man inte bör lägga ut sådana bilder på internet är en annan sak, pga av att sånt effektivt trålas av den lilla, lilla, lilla mängd människor som tycker sånt är annat än sött och att man respekterar föräldrars uttalade önskemål om sina barn oavsett vad man själv tycker
  • ArthurDent
    skogsvitter skrev 2013-07-30 22:44:31 följande:
    Jo det är mysko när man blivit anmäld för inte bara ett pedofilbrott utan flera...
    Ja, själv hade jag nog tyckt att anmälda pedofilbrott vore ett mer lämpligt och upplysande exempel att ge på att svärfar är "mysko" än att tycka att nakna småbarn är söta. 
  • ArthurDent
    ArthurDent skrev 2013-07-30 23:04:27 följande:
    Ja, själv hade jag nog tyckt att anmälda pedofilbrott vore ett mer lämpligt och upplysande exempel att ge på att svärfar är "mysko" än att tycka att nakna småbarn är söta. 
    * än att han tycker att nakna småbarn är söta.
Svar på tråden Mor- och farföräldrar på Facebook!?