Mor- och farföräldrar på Facebook!?
Vi hade lite problem med min svärfar (alltså barnens farfar). Det enda som funkade var en rejäl utskällning. Alltså vissa människor har helt enkelt svårt att fatta om man inte blir riktigt förbannad och visar att man faktiskt menar allvar på riktigt. Det är naturligtvis synd att det ska behöva vara så, men sådana människor finns ju och det når ju helt enkelt inte in annars! Så jag tycker absolut inte att du ska linda in det, smörja dem eller vara försiktig på något som helst sätt. Visa istället din ilska och besvikelse över att de inte fattar trots att ni hela tiden varit så tydliga med ert ställningstagande!
Kan säga att svärfar har inte lagt upp minsta lilla bild sedan den där utskällningen (åtminstone inte utan att fråga om lov) och han tog naturligtvis också bort de bilder som då fanns uppe. Han har gjort andra mysko grejer också som krävt rejäla tillsägelser för att han ska fatta allvaret, tex tog han bilder på min äldsta dotter när hon var ca 3 år och hon var helt näck. Hade kanske 10 st nakenbilder i sin telefon på henne. Han nämnde att han skulle "visa" för folk typ hur "söt" hon är men vi blev naturligtvis helt förskräckta och krävde att han omedelbart tog bort varenda bild! Nu är han som sagt extremt försiktig och frågar faktiskt om lov först om han vill lägga ut eller visa något