• Cadencee

När ringer du Pelles lärare? a.k.a. Har lärare alltid jour?

Mina föröldrar har ringt till min brors lärare ett par gånger när han blev mobbad och misshandlad i skolan flertalet gånger utan att någon tog tag i det. Pappa ringde även till en lärare i min skola när jag blev mobbad och ville byta klass. Detta var inte min klassföreståndare men en lärare som pappa visste var bra ocj som kunde hjälpa. Tycker dessa tillfällen är akuta och gör att man kan ringa efter klockan 17. Däremot när jag vart mobbad så hade vi nog inte ringt 21 på kvällen för såå akut var det inte.

• Cadencee

Många drar upp detta med eniro. Fibns det inte telefonkataloger längre som skolan delar ut? Det hade vi hela grundskoletiden (är 21 nu). Där stog även lärares nummwr med. De flesta hade sitt hemnummer och några få hade "bara" sitt mobilnummer. Med andra ord var det inte alls svårt att få tag i nummret om man ville npgot.

• Cadencee
    Lurvenpajsaren skrev 2013-07-30 08:49:46 följande:
    Du kanske förstår att man inte vill det längre när man ser hur folk resonerar.

Drt vissa berättat gör att jag förstår det men har själv gett två anledningar till att ringa lärare på ej arbetstid. Sådant som även lärarna i fråga tyckte var viktiga nrär händelserna ägde rum så det var bra att nummrerna finns.
  • Cadencee
    Solrosens skrev 2013-07-30 09:02:13 följande:
    Vilka händelser är det?

Vet inte vilket inlägg det var. Men den ena anledningen var att min bror blev mobbad och misshandlad i skolan ett bra tag innan det hände något så då ringde pappa till läraren och efter det samtalet ringdes det mycket på kvällstid. Oftast då läraren till oss för att veta hur mim bror mådde och sådana saker. Skitbra lärare!
Svar på tråden När ringer du Pelles lärare? a.k.a. Har lärare alltid jour?