Inlägg från: Vitrysk hockeyhjälte |Visa alla inlägg
  • Vitrysk hockeyhjälte

När ringer du Pelles lärare? a.k.a. Har lärare alltid jour?

Det ska nog jävligt mycket till för att jag ska bedöma det som rimligt att ringa och störa något av mina barns lärare efter arbetstid. Jag vill inte ha jobbsamtal klockan 21 på kvällen heller.

Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Mamma.) skrev 2013-07-29 13:32:27 följande:
    För att mitt barn ligger och gråter och kan inte somna av rädsla inför morgondagen....och inget framkom förräns annan förälder ringde. Då vill jag veta hela storyn, från ansvarig lärare! Och dom har jour när det är AKUTA saker! Inte att diskutera kommande matteprov...
    Det akuta i det läget är väl att trösta sitt ledsna barn, inte att kräva sina rättigheter och ringa läraren och tjata??
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Min svärmor är mellanstadielärare. Hon berättade nyligen att hon, som annars är en väldigt social och öppen människa, drog sig för att gå ut på lokala festkvällar och dylikt i samhället där hon bor eftersom det nästan alltid slutade med att föräldrar till hennes elever ville prata om hur det gick för deras små änglar i skolan och var så korkade att de inte ens fattade vinken när svärmor rakt ut sa att hon inte ville diskutera jobbet på sin fritid.

Vad fan är det för fel på folk?

• Vitrysk hockeyhjälte
    Äntligen är vi där skrev 2013-07-29 22:05:11 följande:
    SÅ, om ditt barn gråter på grund av att hen kommit i konflikt eller liknande i skolan, så har du per automatik rätt att ringa läraren, och denne skall lyssna på detta och stå dig till tjänst, på kvällen kl 21.00? VAD kan inte vänta tills r? Vad skall läraren lösa åt dig som förälder klockan 21.00 på kvällen? 
    Det undrar jag med. Fokus borde väl ligga på att trösta barnet?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Kritik skrev 2013-07-30 00:08:54 följande:
    Man skäms förhoppningsvis mer om man inte tar tag i att ens barn blir illa behandlat i skolan.
    Det kan och bör man göra utan att sniffa upp hemnummer och ringa till en lärare sent på kvällen.
  • Vitrysk hockeyhjälte

Att den svenska skolan i mångt och mycket blivit en parodi på sig själv är förvisso sant, men världen snurrar inte runt dig och dina små änglar Sunkis.

Svar på tråden När ringer du Pelles lärare? a.k.a. Har lärare alltid jour?