Ja dessutom så frågade dem mig: "vill du ha ryggbedövning ?" Den frågan får dem inte ställa egentligen utan jag ska fråga efter det. Min inställning innan var att jag skulle ta det som de kom, skulle säkert ha tagit den ändå.
Jag hade betydligt ondare i nacken (det gjorde inte ont om jag låg helt stilla men det är svårt att ligga helt stilla med förlossningsvärkar! ) än värkarna. Jag låg helt platt i 8 dagar efteråt. De har sagt nu att jag borde ha kommit till intensiven för att få rätt vård. Oduschad en vecka efter förlossningen. Ner på operationen tre gånger. De skickade mig på hjärnröntgen för att se om det kunde vara något som hänt där. Jag behövde inte dela rum med någon men jag hade ingen tv på rummet ens. Jag låg och stirrade i taket i 8dagar. Kunde inte hålla min son. Varje skiftbyte kom en ny sköterska in och ställde frågan: hur är det?
Jag blev mer och mer knäckt för varje gång.
Kunde inte gå på toa. Fick bli matad. All värdighet var borta. Jag klandrar inte sköterskorna för detta var helt nytt för alla, och jag är fär snäll också och inte säger ifrån ordentligt. Lilleman måste ha känt på sig att det var något för han sov hela nätterna från dag ett. Jag kunde ju inte göra något alls. När jag var utan medicin skulle han ammas förstås, men det gick inte så bra att göra det när jag låg helt plant. Efter ca 2månadet bröt jag ihop när jag var på BVC. Ren dödsångest. Jag är en väldigt lättsam och glad person men den känslan kan inte förklaras. Jag fick underbar hjälp och fick träffa en psykolog och så fick jag träffa en chefsläkare på bb som lät mig göra en rekonstruktion av förlossningen. Jag fick visa var jag kom in och var jag fick gå då och vad som hände och vad jag mindes för känslor. Det var riktigt bra. Idag mår jag bra! Inget av detta har gått ut över lilleman utan det har varit 100% fokus på honom hela tiden. Det är två veckor kvar till lilleman blir ett år och nu har jag kommit så långt att jag kan tänka mig ett barn till! Dock inte än!
Så det är jag glad för ändå! :)
Nu blev det en hel novell trots att det är väldigt komprimerat :)