Inlägg från: hannajohanna |Visa alla inlägg
  • hannajohanna

Varför välja ersättning?

Natulcien skrev 2013-08-02 10:39:42 följande:
    P.g.a. att bröstmjölk är perfekt anpassat till bebisen, hälsosamt, lättillgängligt och alltid har rätt temp. Och eftersom amningen är mysig och möjlig att ta till när som helst. Dessutom är ju amning mycket mer miljövänlig och dessutom helt gratis.
    Valet var superduperlätt. Eller...det var inte ens ett val, för jag övervägde inte ens ersättningsalternativet p.g.a. ovan nämnda orsaker. Men det är ju bra att det finns för de som så önskar. Glad
    Precis så tänkte jag med ända tills jag testade amma. Min son gick ner 1 kg de första tre dygnen, trots att jag ammade dygnet runt, han låg vid bröstet som mest 21 timmar i sträck. Efter det började vi tilläggskoppa och jag blev uppmanad att amma mer (om det nu är möjligt att amma mer än 21 timmar i sträck???!!!) När sambon tilläggskoppade satt jag med en bröst pump för att på något sätt försöka få igång en obefintlig produktion. Ungen gallskrek mest hela tiden... Efter 1,5 månad fick jag en infektion och kunde inte amma pga medicinen. Efter första flaskan ersättning fick jag värdens lugnaste finaste son (kan säga att han sov 6 timmar efter den och var helt utslagen... måste varit helt slut)! Trots hjälp från vården gick amningen aldrig att få igång, önskar så att någon sagt till mig att ersättning är OK och tackar gud för att jag fick den där infektionen. Nu sörjer jag mest att jag knappt har ett enda fint minne av sonens första tid i livet... Och nej, jag tänker aldrig amma igen!
Svar på tråden Varför välja ersättning?