• mammagbg85

Jag blir inte av med min svullna/uppblåsa mage!!

Jag ä ej gravid och har alltid haft såhär

Jag får sjukt stor mage, typ som i 7de månaden varje dag.
    Ibland känns den verkligen som en ballong och spänner och gör ont, sedan fiser jag massa och så blir det bättre.
    Men oftast känns det inte som att det är luft.. 

Älskar träning och vill gå ner i vikt men spelar liksom ingen roll för jag är alltid så "tjock ändå"

Får allvarligt hålla in magen massor annars skulle alla tro att det var ett syskon.

Vad funkar för er?          

• Svar på tråden Jag blir inte av med min svullna/uppblåsa mage!!
  • my1313

Jag gissar på att du är överkänslig för någon mat, men vad...?
    Har du provat att äta glutenfritt, mjölkfritt osv?
    För mycket fibrer och av fel sort kan också ställa till det. 

Jag är inte hängiven anhängare av LCHF, tycker inte att det är försvarbart att äta så i längden, av många anledningar, men det lugnar iallafall min mage under de perioder då jag skippar kolhydrater så gott som helt.

• Zoja

Har du varit hos en läkare? Annars är det ett första steg att ta, det kanske finns medicin du kan ta/ mat du ska utesluta ur kosten.

• Zoja
    mammagbg85 skrev 2013-07-28 14:57:54 följande:
    ja de säger bara att detta är största problemet i Sverige, ingen vet..
    Har du testat om du är allergiskt/känslig för gluten eller mjölk och sådant?

Det finns droppar som heter iberogast på apoteket som ska hjälpa vid IBS mage, kanske är det du har? Det finns även olika tabletter som ska hjälpa vid uppblåst/gasig mage på apoteket.
  • zasata

låter som IBS, skit jobbigt.
    Undvik lök i alla former och gasbildad mat.
    Ät goda magbatgerier eller tex en actimel varje morgon.
    Kolla hur din mage reagerar på fibrer, min e ibland kan jag bara äta det, och ibland går det inte alls..
    Sen kan du köpa tex sunwic på apoteket eller likande och testa. 

Svar på tråden Jag blir inte av med min svullna/uppblåsa mage!!