Inlägg från: dogcatbird |Visa alla inlägg
  • dogcatbird

Orkar man med en tvåa?

Jag tycker att är man en gammal förälder (är själv 40+) så "måste" barnet få syskon. De kommer att behöva det när mamma och pappa snabbt blir gamla. Att ha någon att minnas sin barndom med är viktigt!!
    När mitt barn är 25 är jag pensionär och kanske har en massa krämpor. Då måste de vara flera och orka tillsammans. Min mamma har varit enda barnet och det var jättejobbigt för henne att sköta gamla föräldrar. 

• dogcatbird
    Bara en människa skrev 2013-07-29 11:28:28 följande:
    Så sant, så sant. Ditt argument är väldigt starkt tycker jag. 

Självklart ska vardagen fungera och föräldrarna ska inte bli olyckliga av att de sliter ihjäl sig men man får kanske tänka några steg in i framtiden i stället för att haka upp sig på att det är jobbigt här och nu 

Jag tycker redan det känns jobbigt att jag kommer bli gammal tidigt i vår dotters liv och vill verkligen att hon ska få det så bra hon bara kan.  
    Det är så mycket lättare med två barn, speciellt om de inte är för tätt, men ibland måste man ju börja på tvåan snabbare om man är lite äldre. 

Satsa på två, det skulle jag göra om jag var du! Min mammas kusin fick sitt sista barn vid 48 och det var  en toppentjej, inga komplikationer. 
Svar på tråden Orkar man med en tvåa?