• Fillis

Skadad svanskota efter förlossning

Födde min son för 6 veckor sen och han var stor. Har jätte ont i svanskotan kan inte sitta gör svin ont. Ska på undersökning i morgon och hoppas det finns nått dom kan göra. Tror det inte finns så mycket att göra utan låta det läka av sig själv. Men det är sjukt jobbigt.

• Fillis

Han som undersökte mig eller han tryckte bara lite på svanskotan var lite knepig tyckte jag. Skrek när han prata och tog det inte så himla seriöst. Men fick tabletter naproxen som jag skulle äta. Han sa att om dom inte hjälpte på 3 dagar skulle jag ringa och boka en ny tid. Men det fanns inget han kunde göra?! Han sa också att det skulle ta 6-8 veckor efter förlossningen så skulle det bli bra. Men det har ju gått 7 veckor.. Han sa också att det var vanligast att man blev bra igen och få som måste opereras. Man skulle helst ligga still och vila då läker det mest. Varje steg man tar ruckas det upp och tar längre tid. Det är vanligt att det blir så för barnet töjer ut svanskotan och när dom kommer ut åker den tillbaka och kan få som hack i sig som bristningar. Så ska försöka vila så gott jag kan och se om det hjälper. Hoppas annars får jag ringa igen och få se vad dom hittar på. Vad sa dom till dig då? Fick du några värktabletter? Hitta dom något på röntgen? Var ditt barn stor när hon föddes?

• Fillis

Ja märkligt det stämmer inte. Han var som sagt konstig. Nä vila är inte det lättaste när man har barn att sköta. Nä Alvedon hjälper inte nått. Hoppas dom värktabletterna jag fick hjälper nu. Det är inte kul. Tänkte att jag kunde börja rida några veckor efter förlossningen men så blev det inte med den här svanskotan. Tråkigt med den här smärtan.

Svar på tråden Skadad svanskota efter förlossning