• Zayco

Någon som vet ?

Anonym (mamma) skrev 2013-07-25 12:21:35 följande:

ja asså ja hade tänkt ringa och berätta det absolut, men ja vill inte att han ska börja bråka om det och försöka 'ta dem ifrån mig' för jag måste iväg om du förstår vad jag menar ?
    På en sådan grund kan han inte ta barnen ifrån dig. Men jag tycker du borde berätta för ett bättre samarbete, det visar ju att du samarbetar och att du är en bra förälder än att du ska smyga runt med det, då är det ju som att du faktiskt döljer någonting och gör något du egentligen tycker är fel. Så säg som det är, du gör vad du vill på din tid med barnen. 
  • Zayco

Och så måste jag påpeka ytterligare en gång att det spelar ingen roll för Familjerätt/Soc/Tingsrätt vad du än har gjort tidigare, eller vad han än har gjort. Det som spelar roll är nuet och de tänker på barnets bästa, med andra ord..De bryr sig inte om detta´.

• Zayco
    Anonym (mamma) skrev 2013-07-25 12:58:30 följande:

jo men de kanske anser det inte är barnens bästa att jag åker iväg så länge .. därav rädslan att han börjar bråka om det
    Dom bryr sig inte om saker som redan har hänt. Ifall ditt ex försvinner i två år av barnets liv och kommer tillbaka för att han vill ha kontakt igen, så spelar det ingen roll vad han gjort förut. Dom bryr sig om barnets bästa = att han vill ha kontakten igen och det är det ''viktiga''. Förstår du då hur jag menar? Dom kommer inte bry sig om vad du gjort, att du varit borta eller rest eller vad du än gör. 
Svar på tråden Någon som vet ?