Snälla läs detta!
Hej!
Jag har ett barn sedan tidigare och den förlossningen var riktigt jobbig. jag hade gått i auorora-samtal före, då jag redan då led av förlossningsrädsla och hade väl egentligen planer på att försöka få ett KS, men blev då nekad.
Jag födde vaginalt och allt blev precis så som jag befarade. det var hemskt. smärtan, och ovissheten om hur lång tid det skulle ta osv.
nu är jag gravid igen, mina tankar är ju att om det någonsin blir något mer barn så blir det ju givetvis ett KS denna gång.
Jag har varit på inskrivning och fick en väldigt förstående bm som skrev remiss till aurora direkt och hon sa att hon inte trodde det skulle bli några problem för mig att bli beviljad ett snitt denna gång.
nu kommer vi till problemet. jag är nästan lika rädd för ett KS som att föda vaginalt. jag är sprut/nål rädd och tanken av att ligga på ett operationsbord och inte ha nån känsel i halva kroppen och veta att någon skär i mig gör mig illamående och alldeles yr!
det är alltså inte någon ENKEL utväg för mig att ta ett KS, utan blir det ett KS så gör jag det endast för att jag vet att det då finns en tidsgräns för hur lång tid det kommer att ta innan allt är över.
jag velar fram och tillbaka, ska jag peppa mig och gå massor av profylaxkurser, läsa på, gå på gravidyoga och lära mig andning osv och genomgå en vaginal förlossning igen, eller ska jag samtala mig igenom ett KS med en psykolog eller en förlossningsläkare så man kan bli mer förberedd på en operation?
någon mer än jag som känner så här?
hur ska ni göra? hur har ni gjort?
just nu mår jag bara illa av allt, och vill inte vara med om detta!!