Inlägg från: pluvdo |Visa alla inlägg
  • pluvdo

Orolig...

Jag skulle nog se det som något positivt. De första dagarna som jag hade sonen hemma så var han vaken mycket. Så var han ledsen en del. Satt och ammade honom jätteofta och han slumrade bara till under kortare stunder. Så när han var en knapp vecka gammal var vi på kontroll på sjukhuset och då hade han gått ner i vikt. Han vägdes och sedan fick jag amma honom i 20 minuter och så vägdes han igen. Då hade han gått NER 15-20gram under amningen. Och förmodligen inte fått i sig särskilt mycket alls sedan han föddes. Panik!

Direkt efter läkarbesöket köpte jag ersättning och så fick han av den och efter det så blev han plötsligt helt jättetillfreds och sov flera timmar åt gången och så.

Så som sagt... jag skulle se det som en positiv sak att din bebis är nöjd och sover nu. Hon kommer hålla dig vaken så det räcker och blir över sedan ändå. :)

• pluvdo

Jaha, jag trodde du menade att hon inte var vaken utöver matningarna. Men om hon inte ätit sedan igår och inte vill vakna till så kanske det är bäst att kontakta BVC eller så, ifall att något är fel.

Svar på tråden Orolig...