• 1990amanda

Omogen sambo eller vad??

Vi har en dotter på 4 månader och jag hel ammar henne! Min sambo är 30 år och jag 23 En dag Åker vi till stranden där hans polare är! Och påvägen dit säger sambon -du får inte amma henne på stranden!! Jag: varför inte då? - därför de är äckligt och mina polare ör där! Jag; men om ja måste så klart att ja matar henne dör! - nä vill inte att dem ska se ditt bröst Jag,; men de gör de ju inte! Jag kan ju ha en filt över... -nej du får gå upp i bilen och amma isf! Tänkte bara höra lite om hur ni resonera om amning... Amning är väl naturligt och alla borden väl förstå att man ammar för att ge mat och inte ngt annat! Om en månad åker vi utomlands i en vecka med 2 av hans polare mä deras familjer.,, frågan är om han tycker jag borde gå upp till hotellrummet å amma varje gång då?..... Vet inte vad ja ska svara, är i vanliga fall ganska blyg och min sambo gör för de mesta bara de värre..

• Svar på tråden Omogen sambo eller vad??
  • Emy85

Har hans polare aldrig sett bröst?låt inte han bestämma det,sjuk snubbe det är ju det naturligaste som finns lycka till,stå på dig vem är han att säga vad du ska göra?be han ha kläder på sig när han badar så ingen kan se hans kropp förutom du

• stickkontakt

Jag skulle mer förstå hans reaktion om det handlade om en fin middag eller dylikt. Men på stranden? En genomsnittlig kvinna i bikini visar betydligt mer än en ammande mamma.

• Thotis90

Vi har inga barn, men jag kan tänka mig att min sambo skulle kunna säga någonting liknande. Dock inte att det är äckligt utan att han inte vill att andra skall se mina bröst. Han kan ibland fråga mig om jag verkligen skall ha på mig vissa kläder för att de sitter tajt. Han vill inte att andra ser mina former... Det handlar nog mest om svartsjuka/oro i både din och min situation. Barnet måste dock gå först no matter what! Det handlar ju om hennes föda. 

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • straw2008

Min man skulle reagera precis likadant. INTE för att han tycker det är äckligt eller onaturligt utan för att han inte vill att polarna ska se mina bröst. Varför inte gå iväg en bit för att slippa provocera?

I kinamockaskogen.....
  • Queenie70
    straw2008 skrev 2013-07-28 21:06:44 följande:
    Min man skulle reagera precis likadant. INTE för att han tycker det är äckligt eller onaturligt utan för att han inte vill att polarna ska se mina bröst. Varför inte gå iväg en bit för att slippa provocera?

Kanske är dem som blir provocerad av att ett spädbarn får mat som får anpasss sig... "Provocera".. Herregud jag tror inte mina öron...*kräks*
  • hangonasec
    Zayco skrev 2013-07-22 15:48:30 följande:
    Filt? Du kan be din sambo slänga en filt på sitt egna huvud, vilken idiot! Självklart får du amma vart du vill och det är ingen annans beslut än ditt egna, ifall du känner dig bekväm så ska du givetvis amma! 
  • Sölve
    straw2008 skrev 2013-07-28 21:06:44 följande:
    Hur kan man ens gå med på att ens karl anser sig ha rätt att bestämma över ens kropp så till den milda grad att man inte ens får amma inför andra?
    Han kan väl ta sina polare och gå iväg en bit om det är så jäkla viktigt... 
  • straw2008
    Queenie70 skrev 2013-07-28 21:17:29 följande:
    Kanske är dem som blir provocerad av att ett spädbarn får mat som får anpasss sig... "Provocera".. Herregud jag tror inte mina öron...*kräks*

Det är MANNEN som blir provocerad av att hans tjej visar brösten för hans vänner. Ingen har nämnt provokation gällande att barnet ska få mat. Läs om o läs rätt o sluta spä på med att det är amningen som är provocerande.
    I kinamockaskogen.....
  • Queenie70
    straw2008 skrev 2013-07-28 21:32:31 följande:
    Det är MANNEN som blir provocerad av att hans tjej visar brösten för hans vänner. Ingen har nämnt provokation gällande att barnet ska få mat. Läs om o läs rätt o sluta spä på med att det är amningen som är provocerande.

Och då är det MANNEN som får gå undan för att slippa bli provocerad. Jag läste exakt vad du ansåg, nämligen att kvinnan som ger sitt barn mat ska behöva smyga undan. Det är helt obegripligt och kräkframkallande att du anser detta.
  • hangonasec
    Queenie70 skrev 2013-07-28 21:38:09 följande:

Och då är det MANNEN som får gå undan för att slippa bli provocerad. Jag läste exakt vad du ansåg, nämligen att kvinnan som ger sitt barn mat ska behöva smyga undan. Det är helt obegripligt och kräkframkallande att du anser detta.
Svar på tråden Omogen sambo eller vad??