• 1990amanda

Omogen sambo eller vad??

Vi har en dotter på 4 månader och jag hel ammar henne! Min sambo är 30 år och jag 23 En dag Åker vi till stranden där hans polare är! Och påvägen dit säger sambon -du får inte amma henne på stranden!! Jag: varför inte då? - därför de är äckligt och mina polare ör där! Jag; men om ja måste så klart att ja matar henne dör! - nä vill inte att dem ska se ditt bröst Jag,; men de gör de ju inte! Jag kan ju ha en filt över... -nej du får gå upp i bilen och amma isf! Tänkte bara höra lite om hur ni resonera om amning... Amning är väl naturligt och alla borden väl förstå att man ammar för att ge mat och inte ngt annat! Om en månad åker vi utomlands i en vecka med 2 av hans polare mä deras familjer.,, frågan är om han tycker jag borde gå upp till hotellrummet å amma varje gång då?..... Vet inte vad ja ska svara, är i vanliga fall ganska blyg och min sambo gör för de mesta bara de värre..

• Svar på tråden Omogen sambo eller vad??
  • Zayco

Filt? Du kan be din sambo slänga en filt på sitt egna huvud, vilken idiot! Självklart får du amma vart du vill och det är ingen annans beslut än ditt egna, ifall du känner dig bekväm så ska du givetvis amma! 

• Queenie70

Sorry men du har skaffat barn med en idiot.

• Stårschan

Ja, du har en omogen och osäker sambo. Så länge du är diskret och skyler dig med exempelvis en handduk så är det inget konstigt med det. Är hans kompisar verkligen så himla känsliga att de inte vet vad en nybliven mor använder sina bröst till?

• Lena

Strunta i honom och säg de kan gå undan i stället du tänker sitta kvar i skuggan.

Tänk på att amma extra ofta när det är varmt.

• Vinkelbert

Trolololololololo

Höhöhöhö
  • mammalovis

Om nu sambon har så svårt för att du ammar offentligt kanske han ska undvika att umgås med sina polare tills du ammat klart. Herregud så känslig kan man ju inte vara. Han får väl lägga en filt över polarna.

Vad tycker han i så fall om tjejer som solar toppless, de visar ju brösten mer ... Eller är det bara dina som han är så känslig för? Behöver bebisen mat, så behöver bebisen mat och hur smart är det att amma i en kokhet bil???

• NollÅtta

Tycker han att set är äckligt när du ger ert barn mat och kräver att du går iväg? Han verkar vara en jävla idiot!! Hade bett honom fara o flyga. Är han 15 bast eller?

• okomplicerat
    Lena skrev 2013-07-22 15:51:15 följande:
    Strunta i honom och säg de kan gå undan i stället du tänker sitta kvar i skuggan.

Tänk på att amma extra ofta när det är varmt.
  • stickkontakt

Ta med ett gäng filtar och be honom lägga över sina polare nästa gång så slipper de se.

Svar på tråden Omogen sambo eller vad??