• Nilam

Under utredning

Jag har alltid kännt att jag haft svårigheter med endel saker, men jag har accepterat det och fortsatt att "ta hand om mitt liv" 
    Men så kom det en till människa i mitt iv, någon jag skulle ta ansvar över, forma och ge trygghet.
    Allt man skulle hålla reda på, det blev bara pannkaka - kanske är det dags att ta tag i sig själv och få svar på sina funderingar, psykologer o samtalsterapueter jag mött har haft sina misstankar om ADHD. 

Så nu är jag äntligen under ADHD utredning, oavsett om jag har det eller inte så känns det som en lättnad att bara vara igång, att äntligen få ett svar!    

Hur som helst, jag undrar om det finns fler än jag där ute som upptäckte och fick svårare att hantera sig sjäv mitt upp i allt när det nya livet kom? Någon som insåg/förstod att kanske är ADHD jag har? 

Skulle vilja dela tankar och erfarenheter.

• Svar på tråden Under utredning
  • Aime

Hej!

Att bli förälder är verkligen att lära känna sig själv :) Jag skulle gärna höra mer om hur du har det. Min sambo ska precis påbörja sin ADHD-utredning. Jag tror egentligen inte han har ADHD, men jag kan absolut inte tillräckligt på långa vägar för att veta det. Varför jag inte tror att han har det är för han inte är som den stereotypa bilden jag har av folk (killar/män) med ADHD. Han är aldrig utåtagerande eller aggressiv. Det är jag däremot...

Jag skulle tycka det var väldigt intressant att höra om vad som är svårt i ditt liv, som förälder och i relation(er). ÄVen hur du uppfattar utredningen -  tycker du det känns bra? Väldigt privat antar jag, men det är väl så det funkar här? Jag är helt ny på FL :) ursäkta om jag är för privat.

Hälsningar Aime 

Svar på tråden Under utredning