• SkatanPåTaket

Kvinna, byter du kläder varje arbetsdag? (INTE underkläder och strumpor)

OBS! Nu menar jag INTE:
    1. Kläder som underkläder och strumpor eftersom det redan är en självklarhet att byta detta ofta.
    2. Kläder som är en speciell uniform (eftersom man då ser likadan ut varje dag och det är inte relevant till min fråga).
    Och frågan ställer jag till kvinnor som arbetar eller har arbetat på regelbundna tider 5 dagar i veckan.

Varför jag undrar:
    När man tittar på t.ex. chick flick-filmer från USA hör man ibland hur tjejer skäms om de måste visa sig i samma kläder minst två dagar i streck. Och i TV-serier byter tjejerna outfits varje dag trots att kläderna inte ens är smutsiga! Det måste ju bli sjukt mycket tvätt. :O
    Är detta lika viktigt i Sverige?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna, byter du kläder varje arbetsdag? (INTE underkläder och strumpor)
  • LunaLunatic
    Hallonmumsan skrev 2013-07-21 00:36:16 följande:
    Jag byter varje dag men då av hygienskäl då jag arbetar i vården.
    Jo, det klart, när jag jobbar inom vården byter jag varje dag. Har tre uppsättningar så det blir mycket tvätt!
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • S mamman

Saknar alternativet att tex inte byta byxor/jeans/kjol - men överdel. Att jag inte har på samma tröja två dagar på raken betyder inte dock att jag tvättar den. Beroende på så hängs den upp till tex helgen, nästa vecka eller bara byta hemma. (Eller tvättas)

• Lena

Jag har inte samma kombination. Jag byter antingen överdel eller underdel och låter de andra kläderna vila om de inte är smutsiga.

• alynda

Jag byter ungefär varannan dag, men min känsliga näsa får avgöra om det blir tvättkorg eller vädring/återanvändning. Svettas ganska lite för den delen. Generellt så tvättar vi ju lite för ofta i Sverige om man ser till det hygieniska. Vad gäller amerikanska filmer så verkar de ha en ngt skev uppfattning om hygien (hur ofta har de inte skor när de ligger på sängen t ex?), men generellt så tvättar man på mycket lägre temperaturer (även under 30 grader) i USA än i Sverige, och då måste man tvätta oftare för att det ska kännas fräscht. Rent i fråga om att ta kål på bakterier blir det ju inte under 60grader om man inte använder typ klorin - bleach som de säger i filmerna.

• Josse

Byxor/kjol kan jag använda 4-5 ggr innan jag tvättar dem, jag alternerar lite så det inte känns som jag har samma varje dag. Topp/blus byter jag varje dag.

• LaFontaine

Jag byter kläder dagligen, men tvättar inte byxor och kjolar förrän de är smutsiga. Tröjor närmast kroppen tvättar jag dock efter varje användning.

• Aniiee

Det beror på alldeles vad det är för årstid, vad jag har för kläder och huruvida de är smutsiga eller inte. Nu på sommaren byter jag varje dag eller till och med flera gånger om dagen.... 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • ApanApansson

Vet inte riktigt hur jag ska rösta, jag brukar byta tröja varje dag och byxor typ var tredje, det är lite olika. Tycker det är skönt att ta en morgondusch och sedan ta på sig helt nya fräscha kläder  

Stupid is, as stupid does!
  • krompa

Tröjor byter jag varje dag men byxor kan jag ha samma flera dagar i rad.

Svar på tråden Kvinna, byter du kläder varje arbetsdag? (INTE underkläder och strumpor)