• SkatanPåTaket

Kvinna, byter du kläder varje arbetsdag? (INTE underkläder och strumpor)

OBS! Nu menar jag INTE:
    1. Kläder som underkläder och strumpor eftersom det redan är en självklarhet att byta detta ofta.
    2. Kläder som är en speciell uniform (eftersom man då ser likadan ut varje dag och det är inte relevant till min fråga).
    Och frågan ställer jag till kvinnor som arbetar eller har arbetat på regelbundna tider 5 dagar i veckan.

Varför jag undrar:
    När man tittar på t.ex. chick flick-filmer från USA hör man ibland hur tjejer skäms om de måste visa sig i samma kläder minst två dagar i streck. Och i TV-serier byter tjejerna outfits varje dag trots att kläderna inte ens är smutsiga! Det måste ju bli sjukt mycket tvätt. :O
    Är detta lika viktigt i Sverige?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna, byter du kläder varje arbetsdag? (INTE underkläder och strumpor)
  • Rottiss

Jag byter kläder varje dag. Visst händer det ibland att jag vill ha på mig ett visst plagg en dag extra i veckan, men oftast blir det byta varje dag  

• Rottiss

Jag tycker däremot inte det är något fel med att ha på sig samma kläder, så länge kläderna är rena

• SkatanPåTaket
    modestyclara skrev 2013-07-20 23:30:41 följande:
    Absolut. Tycker om att variera mig,
    Jag tycker också om att variera mig, men jag behöver inte byta kläder varje dag för det. Är det inte jobbigt med all tvätt?
    Jag menar inget illa alls, jag är bara nyfiken på hur andra tänker. :)
  • Tihi

Byxor kan jag eventuellt ha två dagar men aldrig i livet att jag skulle gå med en tröja två gånger om jag har haft den på mig mer än två timmar.

• Choco

Nah, varannan dag räcker för mig.

• Karin02
    SkatanPåTaket skrev 2013-07-20 23:35:04 följande:
    Jag tycker också om att variera mig, men jag behöver inte byta kläder varje dag för det. Är det inte jobbigt med all tvätt?
    Jag menar inget illa alls, jag är bara nyfiken på hur andra tänker. :)
    Byter för det mesta varje dag också, men det innebär inte att jag därmed också tvättar de kläderna direkt efter en dag? Ofta hänger jag undan de kläderna (men inte tillsammans med de rena) när jag nästa dag tar nått nytt.

Jag gillar, som någon annan skrev, variation och att uttrycka mig i olika kläder. Men att tvätta kläder efter en enda dag sliter väldigt på dem. Hänger de åt sidan och använder de 1-2ggr till den veckan fast kanske i andra sammanhang som när jag ska åka till affären på helgen eller vad som.
  • Queenie70

Ja jag byter varje dag, därmed inte sagt att de hamnar i tvättkorgen dock. Kan räcka med att vädra dem lite till nästa gång, ellråer hängs upp och sprutas lite vatten på för att de ska shapa upp sig.

• missan75

Inte byxor och kjolar, men toppar, linnen och dylikt. Inte heller tröjor där jag har något annat under. Typ. Det som är närmast huden byter jag varje dag.

Svar på tråden Kvinna, byter du kläder varje arbetsdag? (INTE underkläder och strumpor)