Fyyyy F*n hundkräk...!!!!!!
Sambon kommer hem igår från jobbet och skriker... Jag och barna sitter inne, bägge våra hundar är ute så jag ser dom. Så självklart så undrar jag ju vad han kommer och svär om...
VI HAR HAFT EN MASSAKER I VÅRAT HÖNSHUS OCH DÄR INNE STÅR DEN LÖSSPRINGANDE HUNDEN OCH TUGGAR PÅ EN AV VÅRA ÄLSKADE HÖNOR....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hunden ifråga har rymt hemifrån och flera gånger (bor en bra bit bort) och kommit hit så vi har fått ringt hundägaren att hämta hunden. Har aldrig brytt sig om våra höns tidigare, men nu återstår endast 9 av dryga 25 höns, tuppen fann vi ihjälsliten i lösdriften.
Dom återstående hönorna har bott i hundgården i natt, idag ska vi bygga nytt hönshus och hönsgård åt stackarna, hundägaren påstår sig komma idag för att prata och ersätta oss...
Så äckligt förbannad men fullt medveten att egentligen är det inte hundens fel utan hundägaren som inte kan hålla reda på sin hund, som är 14 år och knappt borde kunna lämna sin egen tomt. Hundägaren påstår att detta var sista resan för hunden, som annars verkar vara en trevlig hund...
Då våra höns inte är rädda för hundar då våra är jättesnälla så hade dom heller inget vett eller anledning att fly så hunden har antagligen bara gått och tagit en efter en, då jag, barna och hundarna inte hört något ovanligt från hönsgården och våran gård. Hönsen har alltid gått fritt och lämnar inte gården...
Våra stackars höns