Inlägg från: NaiasMamma |Visa alla inlägg
  • NaiasMamma

mammagrupper?

Hejhej! 
    Ni som är med i mammagrupper eller liknande, hur kom ni "i kontakt" med  dem? Jag har inte blivit erbjuden ngt sådant på varken MVC eller BVC. Och helt ärligt känner jag mig väldigt ensam ibland. Jag har ju vänner som gärna umgås med mig och min dotter men jag behöver någon att prata bebissnacket med som förstår mig.
    Någon som hade velat träffas i eller runt Helsingborg? Eller någon som vet var man kommer i kontakt med mammagrupper?

Kan även nämna då att jag är 20 (92:a) och har en dotter som är två månader :) 

• Svar på tråden mammagrupper?
  • NaiasMamma

Har kollat upp öppna förskolan i mitt område! Ska testa gå dit någon dag. Men är inte det för äldre barn egentligen? iaf så dem kan sitta själva eller hålla i saker/"leka"?

Ja min dotter är två månader nu :)
    var i Helsingborg bor du?
    Så himla kul med nån i Hbg som är yngre, försöker ändå spana på dem med barnvagnar på stan men dem ser allt ut att va äldre :/ har inget problem med olika åldrar egentligen men ibland vill man kanske ha någon på "sin nivå". Plus att när någon (med barnvagn) har kommit fram för att hälsa eller gratta eller något så tar dem alltid misstaget att min dotter är min syster och tillhör min  mamma.. Mindre skoj. 

• NaiasMamma

Trist

Plantan!? jag har precis flyttat där ifrån xD

Klarar inte heller av folk som alltid tror sig veta bäst. Speciellt dem som "vet bäst" över andras barn -.- 
    För mig känns det som väldigt många försöker vara "hjälpsamma" bara för jag är ung mamma.. Att jag inte skulle veta hur mitt barn signalerar hunger osv bara för det.. Sånt har ju inget med åldern att göra. Sånt gör att jag får räkna till tio tyst i mitt huvud.

Var det så?! usch vad tråkigt! då förstår jag varför du inte går dit längre.. 
    Verkar vara ngt slags sommaruppehåll här på adolfsberg. Men får ju ge det en chans senare. 

• NaiasMamma

Ja, jag personligen gillade inte planteringen alls, sen bodde vi inte i det bästa hörnet av plantan eller vad man ska kalla det xD 
    Adolfsberg passar mig bättre! Fast jag tror vi bor på Ragnvallasidan, men det är ju typ sak samma tycker jag.

Jag bor ihop med Naias pappa :) Bor du själv eller med sambo? 

• NaiasMamma

Nä det är väl ingen skillnad egentligen :) 

Skönt med en trea iaf! Vi bor i en tvåa, men den är ända ganska stor, så jag trivs som satan! På plantan bodde vi i en  etta med pundare ovanför oss som spelade jättehög "dunkadunka" dygnet runt -.- Så ja Här på Adolfsberg är jag jättenöjd :D

• NaiasMamma

Nä där har jag inte varit. Vi hann flytta innan min dotter föddes. Vilka tider har dem öppet?

Fick tips om capio på söder också, dem hade öppet varje dag förutom fredag men då va det promenad ist tydligen. Lät okej! 

• NaiasMamma
    NaiasMamma skrev 2013-07-31 10:49:25 följande:
    Jaha! oj vad trist
    hann inte skriva klart...

babycafé lät bra! låter som det faktiskt även är till för vuxna. :)
    kanske ska pallra mig ner dit imorgon då :D 
  • NaiasMamma

Det blev inget för mig idag. Min dotter tycker om att sova länge.. Hon vaknade inte förrän elva. kändes inte så lönt då. Satsar på nästa vecka :D

• NaiasMamma

Nä  inte kommit tillskott riktigt. Men blev "inbjuden" till föräldragrupp till bvc, så tänkte gå dit iaf :)

Hur va din grupp för omföderskor? 

• NaiasMamma

kändes som alla va mycket äldre än mig på föräldragruppen här där jag bor. Varav en hade en dotter som va 17 också. men tyckte ändå det va jättetrevligt. andra gången idag (Y)

• NaiasMamma

Varje tisdag var det föräldragrupp. men man fick komma dem andra dagarna med, öppen förskola!  Väldigt trevligt :D
    Hur har det gått nu då? :)

Finns nog inte så många från HBG här inne.. :/ 

Svar på tråden mammagrupper?