Anonym (Ensam) skrev 2013-07-18 22:45:21 följande:
Hehe, njaaa jag tror nog inte riktigt det ;) Jag kanske bara har fel uppfattning, men jag skulle tro att om kyrkan hade en ungdomsverksamhet var ungarna där antingen bara där för att träffa tolk, få gratis fika, eller så är de jättekristna. Jag själv har minst sagt inte mycket till övers för kristendomen, även om det alltid är kul att argumentera med kristna (som, såklart, alltid är äldre än jag...). Muslimer är det inte lika kul att prata med, de kan inte alls förklara sina idéer utan förklarar det enbart med "För att Gud säger det" och "För att det står i Koranen". Ibland har jag t.o.m. fått långa citat från Koranen - på arabiska.
Man måste inte alls vara superkristen för att delta i svenska kyrkans ungdomsverksamhet. Det är det som är den stora fördelen med svenska kyrkan att de där är så otroligt välkomnande och kravlösa - ja alkohol är väl inte så populärt förstås, men eljest är det, enligt min erfarenhet väldigt "högt i tak"!! Kanske ber de en bön eller sjunger en psalm ibland, men det dör väl ingen av?? Pröva, vet jag!!