• Brumma

Skräckslagen, snälla läs!

Undrar även jag vad du är skräckslagen för?
    Det framgår inte riktigt av vad du skriver.
    Hotar han dig på något sätt?
    Självklart är det otrevligt att bli kallad en massa skit, och det är INTE ok, men tyvärr är det inget du kan göra annat än att spara allt som sagt. Men även om du sparar det är det ju inget du kan anmäla..
    Svara helt enkelt inte..

Du skriver att han en gång skrivit om din man utan att du skrivit ngt själv.
    Och att de andra sms'n är svar på dina sms.
    Det tolkar jag som att han vanligtvis inte skickar dessa sms till dig utan enbart (förutom när han kallar din man en häst?) när du skriver först?
    Tolkar jag det rätt?
    Du skriver även att du ringde, att barnen blev ledsna och att du gått över till sms.
    Har han bett dig att inte kontakta o "kontrollera" när han har barnen?
    För då kan ju svaren vara i ilska över att du inte låter bli att skicka... (även om det fortfarande inte är ett ok språk).
    Det kan nämligen vara otroligt irriterande när den andre föräldern konstant skall kolla av o kontrollera...

Hur ofta skickar du dessa sms?

Varför inte låta honom ha barnen - UTAN att du hör av dig o frågar under dessa få veckor? Du verkar inte orolig för barnens skull, så det kan ju inte vara det...
    Vet att det är svårt att släppa men ni har ett avtal och så länge du inte misstänker att barnen far illa har du egentligen inget med att göra vad de gör under umgänget.
    Det låter hårt, men det är ju krasst sett så det är..

Som sagt, vet ju inte vad som hänt mellan er men eftersom du själv skriver att de sms han skickar är SVAR på dina sms så kanske du ska fundera över varför du fortsätter skicka?
    Låt honom ha barnen på sin tid, UTAN att känna sig övervakad och påpassad av dig...

• Brumma

Återigen - jag förstår att du mår dåligt o tycker att språket han använder är helt uppåt väggarna.
    Jag tycker även det är fruktansvärt om han utsatt dig för det du beskriver.
    MEN - du har faktiskt ingen rött att kräva att han rapporterar till dig under umgänget... Jag VET att det låter hårt som sagt, men det är så det är...
    Speciellt om ni har samarbetsproblem (vilket jag antar ni har om ni haft många samarbetssamtal).
    Det är t.o.m. så att i många fall där föräldrarna har samarbetssvårigheter så gör man avtal om att inte höras ALLS under umgänget - så länge det inte händer ngt akut med barnen.
    Att han väljer att lämna hos sina föräldrar är inte heller ngt du "har med att göra".
    Så länge barnen inte far illa får han lägga upp umgängestiden efter eget huvud - du har ingenting att säga till om..
    Jag skriver inte detta för att provocera eller för att jag anser han gör rätt, utan för att det är så det ÄR..

Sen undrar jag än en gång - hur ofta skickar du sms och frågar om barnen?

• Brumma

Anonym(är där nu).
    Fruktansvärt att det skall vara så! Här skriver dock TS i inlägg två att hon inte misstänker att han gör ngt mot barnen utan att det är henne han är otrevlig mot..
    Vi har alltså en helt annan situation där egentlig oro för barnen inte finns (inte för deras säkerhet iallafall), em överenskommelse att pappan ska ha tre veckor och en mamma som inte kan låta bli att skicka sms under umgängestiden.
    Vilket triggar pappan att svara otrevligt..

Svar på tråden Skräckslagen, snälla läs!