• Anonym (Skräckslagen)

Skräckslagen, snälla läs!

En fråga: Jag och mitt ex har två gemensamma barn, delar vårdnaden, gjort det nu i två år. Han har varannan helg samt tre veckor under sommaren. Vi har varit gifta i 9 år, han har alltid varit väldigt otrevlig i språket, kallat mig en massa, samt varit fysisk hård mot mig. Nu när han haft barnen i tre veckor och jag skickat och frågat hur dem mår har jag fått väldigt otrevliga sms där han för bla kallar mig för kossa, skriver fuck off mm. Detta tycker jag är oaceptabelt ich när jag skrev det i ett sms så skriver han "vad snackar du om, dra åt helvete, stör inte mig" bland annat då. Han skickate till och med ett sms för nån dag sedan där han skriver att min nuvarande man är en häst! Utan vidare!! Utan att man sagt något själv! Ringt fam rätten, inte mycket dm kan görs trots att vi har ett avtal som vi fick hjälp utav dm med. Jag menar, han har väl inte rätt till sådan! Vad gör jag?? Tycker verkligen inte att detta är ok!

• Svar på tråden Skräckslagen, snälla läs!
  • Anonym (Skräckslagen)

Jag har försökt få att han fatta det i nio år men inte lyckats! HSN BRYR SIG INTE OM MAN SÄGER IFRÅN, HSN FORTSÄTTER MED SITT! Nej tror inte han ör något mot barnen! Han har ju alltid varit ute efter att såra och skada MIG.

• Anonym (Skräckslagen)
    mamita64 skrev 2013-07-10 19:58:32 följande:
    Ja jag förstår  att du försökt tidigare, jag har suttit i samma sits som du nämligen så jag vet hur det fungerar. Efter jag hade skilt mej fortsatte mitt ex med att kalla mej hora tex. Jag sa alltid ifrån att han inte hade den rätten. Även om de skiter i det så är det bättre för oss att vi stått på oss, om du förstår. Brukar du ringa när han har barnen eller litar du på att ha sköter om dem bra. Brukar han ringa dej när du har barnen? Vad är du rädd för

Jag ringde nån gång och då blev barnen ledsna för dem saknar mig och då blev han arg på mig så jag skickade bsra sms efteråt. Jag är illa tvungen att lita på det han säger att dem mår bra även om jag vet att han inte har hand om dem utan lämnar dem hos sina föräldrar. Han däremot ringer aldrig under dem veckorna jag har dem, han har varannan helg enbart. Han struntar i födelsedagar, skolavslutningar osv.
  • Anonym (Skräckslagen)

Varför jag är skröckslagen? Jo, för att denna människa har utsatt mig för både dt psykiska och fysiska. Nu trodde jag det var slut med det. Vi är skilda sedan länge. Plötsligt kommer dessa otrevliga sms igen, då kastas jag tillbaka och väntar på vad som kommer härnest från honom. För han har verkligen gjort dem mest otänkbara saker! Att jag "kontrollerar" är helt klart förklarligt när jag vet att han inte tar hand om barnen utan lämnar dem hos sina föräldrar vilka jag tyvärr inte kan samtala med då dem vägrar och ist skäller ut mig. Sedan måste jag tillägga att våran kultur bidrar med mycket som hänt och händer. Kvinnan är inte ärt ett skit, måste hålla käften, ta all skit, inte säga emot och alla andra ska få göra vad dem vill med henne! Tyvärr är inte jsg sådan annars hade jsg inte haft att skriva något här ör då hade det varit ok för mig att ha det så.

• Anonym (Skräckslagen)

Polisanmäla har jag tappat hoppet om. Jag anmälde han två gånger för misshandel, andra gånger tog polisen tom bilder på hur blodig jag var men la ner fallet. Så han har ått för sig att han kommer undan med allt hsn gör mot mig, därför hsn fortsätter nu med alla dessa sms.

• Anonym (Skräckslagen)
    Miss Skywalker skrev 2013-07-10 22:42:51 följande:
    Sluta smsa honom! Skriver han ngt otrevligt till dig eller om din man så ignorera honom. Så länge du bryr dig känslomässigt vad han säger så ger du honom för mycket makt över dig. Det är den idioten inte värd.. Vilken kultur kommer ni ifrån? 

I mina sms till honom så bruksr jg enbart skriva hur barnen mår! Och det har jag all rätt att veta, speciellt med tanke på alla våra samarbetssamtal på fam rätten! Vi är från jugoslavien.
  • Anonym (Skräckslagen)
    Brumma skrev 2013-07-10 23:13:09 följande:
    Återigen - jag förstår att du mår dåligt o tycker att språket han använder är helt uppåt väggarna. Jag tycker även det är fruktansvärt om han utsatt dig för det du beskriver. MEN - du har faktiskt ingen rött att kräva att han rapporterar till dig under umgänget... Jag VET att det låter hårt som sagt, men det är så det är... Speciellt om ni har samarbetsproblem (vilket jag antar ni har om ni haft många samarbetssamtal). Det är t.o.m. så att i många fall där föräldrarna har samarbetssvårigheter så gör man avtal om att inte höras ALLS under umgänget - så länge det inte händer ngt akut med barnen. Att han väljer att lämna hos sina föräldrar är inte heller ngt du "har med att göra". Så länge barnen inte far illa får han lägga upp umgängestiden efter eget huvud - du har ingenting att säga till om.. Jag skriver inte detta för att provocera eller för att jag anser han gör rätt, utan för att det är så det ÄR.. Sen undrar jag än en gång - hur ofta skickar du sms och frågar om barnen?

En gång i veckan! Det är verkligen svårt att skiuta i att försäkra sig ommr ens barn mår när man vet vad detär för folk som har hand om dem.
  • Anonym (Skräckslagen)
    Voltaren skrev 2013-07-10 23:19:34 följande:
    Hur fel det än är eller känns så låt bli att skicka sms. Håll dig undan från honom. Du ska inte lägga dig i var barnen är under hans tid som tidigare sagts. Tufft. Ja. Detta har inte med kultur att göra utan om makt. Dessutom måste du släppa taget och låta barnen och han vara. Den dagen barnen far illa eller det uppkommer nått kring dom så måste du agera. Annars ligg lågt. 

Så synd att det ska behöva hända nåt för folk ska inse min oro.
  • Anonym (Skräckslagen)
    MinaE skrev 2013-07-10 23:26:50 följande:
    Hur gamla är barnen ?  Tänkte om de har mobil så du kan sms de ist ? 

Dem är 6 och 9. Den stora flickan hade mob men fick inte ha utav pappan mer.
Svar på tråden Skräckslagen, snälla läs!