Cancer 24 år... ?
Jag ska försöks skriva detta kort och jag valde efter förlossningen för det var då problemen började. Och jag ska varna för inte så trevliga detaljer. Ungefär en månad efter att jag fick min dotter blev jag verkligen jättehård mage. Jag tänkte inte mer på det eftersom det kan vara vanligt med strul efter förlossning. Sedan började det komma väldigt mycket blod i toaletten. Jag fick även som mens smärtor ofta i nedre delen av magen. När det gått ungefär 5 månader uppsökte jag läkare för jag ville kolla vad det var som blödde. Hos läkare sa hon att det var en hemorrojd som var lite varig och efter besöket skickade hon ned mig till akuten. Väl där konstaterade han en analspricka. Jag fick med mig utskrivet movicol som ska göra avföringen lösare. Det hjälpte under den tiden sedan slutade jag och magen funkade ett tag tills att börja bli hård igen och blöda. I samma veva hade jag även en tid på koloskopi han skickat mig till. Dum som jag var hade jag glömt tiden och inte hunnit ta klyx så dom såg bara en bit upp och det dom såg såg bra ut. Nästa gång jag uppsökte läkarvård var min dotter lite innan ett och då var det inget dom kunde se alls. Så dom skyller magen på stress. Den fortsätter strula och nu för bara ett par månader sedan var jag hos doktorn som inte såg något, tog sköldkörtel prover och kollade lever som såg bra ut. Men på dom här två månaderna har min magen blivit lösare istället. Utan att jag gjort något.. Så jag tycker att det varit så skönt att kunna bajsa igen men så kom problem för tre dagar sedan. Sitter jag på toa magen är ganska normal kanske lite åt det lösa hållet och då ser jag massa blod i toaletten. Och det har då kommit som en köttslamsa i toaletten ungefär som en liten blodig slempropp. Jag avvaktar men nästa dag samma visa. Blodet kommer bara vid nr.2 och jag vet inte om det är ifrån baken eller fram men min första tanke är bakifrån. Det går en dag till och på kvällen blöder jag igen så då åker jag in till akuten där kollar läkaren mig och upptäcker en knöl lite längre in i rumpan en rörlig knöl säger han. Så nu har jag blivit skickad på koloskopi undersökning igen. Är livrädd! Alla mina problem har samma symptom som cancer. Men det konstiga är att när jag kommer hem på morgonen gör jag nr.2 och blod igen jag testar en tampong och blodet kommer ifrån underlivet. Och inte ifrån baken. Jag ringer gyn får tid samma dag. Dom tittar tar cellprover och allt såg bra ut, han skickar mig till sjukan där jag ska hämta ut material till bajsprov. Och nu sitter jag här. Fattar ingen ting och är bara väldigt rädd. Jag har knölen i rumpan som inte är problemet till blödningen. Det kommer ifrån underlivet men det såg bra ut. Vad är det för knöl och har jag cancer i underlivet istället? Jag kan tillägga att jag äter p-piller. Det är cirka en vecka kvar tills mens och under tiden jag ätit p-piller som är runt tre månader nu har det inte varit några blödningar. Samt att det blöder bara ifrån underlivet när jag gör nr.2. Jag är så rädd! Vill ju hinna se min dotter växa upp. Vill hinna få fler barn. Jag vill inte dö nu, 24 år gammal. Någon mer liknade problem? Eller någon läkare här?