• Svar på tråden Vad äter ni till frukost?
  • Cecilia 851

Stor smoothie eller bananglass. Nu på sommaren blir det oftast 2kg vattenmelon eller 1kg nektariner.

• Burberry

Inget hälsosamt måste jag erkänna.

Nu som gravid är det honungspuffar som gäller. I början av graviditeten åt jag Risifrutti.

Före jag blev gravid var standardfrukosten musli med turkisk youghurt o kanel, samt te o ibland också ett mellanmålskex.

På hotellfrukostar äter jag (helst mörkt) bröd med ost o skinka, kakao, youghurt o kex/bullar om de har. Rostat bröd o marmelad i vissa länder. Pannkaka om det finns.

• The Fugly

Äggröra, ofta med lite hackad tomat och som senare helgfrukost även med svamp på en bit surdegsbröd.

• k girl

En tallrik fil med en halv skivad banan och Frebaco fullkornsringar. Knäckemacka (Wasa delikatess med surdeg) med Bregott mellan och en skiva skinka. Eller också havregrynsgröt (fiberberikad) istället för filen.  

• HWR

Vaniljyougurt med musli blir det nästan varje dag.
    Eller 1-2 smörgåsar med det pålägg som finns hemma, typ ost eller skinka.
    Och så kaffe...massor med kaffe! 

• honeybee78

Havregrynsgröt, linfrö, kanel och ett rivet äpple i gröten. Kokt ägg och ett glas lättmjölk till :)

• Voluptuous Shalimar

Vanligtvis ett glas yoghurt och en rejäl skiva ost (färdigskivad, tjock). Finns det så kan jag även tänka mig en bit färskt bröd med smör.

Svar på tråden Vad äter ni till frukost?