• Omogen citron

Salt

Finns det något bra salttillskott att köpa eller kan man "äta direkt ur saltkaret" hur mycket ska man isåfall äta per dag?

• Svar på tråden Salt
  • IsDimma

Har du brist på salt?
    För annars så får vi i oss fullt tillräckligt i maten, oftast för mycket.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Omogen citron

Jag vet inte om jag har brist (jag har inte kollat upp det) men jag tränar en del och det är så varmt nu, då svettas man ju och behöver ersätta saltet på något vis.

Jag lagar alltid min mat från grunden, jag använder ytterst sällan buljong och jag tillsätter aldrig salt. Som jag har förstått det innehåller de mesta råvaror inte så mycket salt naturligt.

• IsDimma

Bacon, skinka, ost, mjukost? Och börja salta maten lite. Några mängder behövs inte.

• h8him
    Omogen citron skrev 2013-07-07 21:44:22 följande:
    Jag vet inte om jag har brist (jag har inte kollat upp det) men jag tränar en del och det är så varmt nu, då svettas man ju och behöver ersätta saltet på något vis.

Jag lagar alltid min mat från grunden, jag använder ytterst sällan buljong och jag tillsätter aldrig salt. Som jag har förstått det innehåller de mesta råvaror inte så mycket salt naturligt.
    Använder du inte salt i matlagningen?Obestämd
  • Cecilia 851

Vätskeersättning, finns på apoteket.
    Håll inte på att salta maten "extra", det är bra dumt.  

• Kjell2
    Omogen citron skrev 2013-07-07 21:44:22 följande:

Resorb, finns på apotek.
Svar på tråden Salt