• yndra

Att få uppehållstillstånd i USA.

Man far visste gifta sig i usa pa sitt visa waiver, inga problem alls och helt lagligt. Daremot far man inte planera att gifta sig for att sedan andra status, da blir det namligen visa fraud. Jag gifte mig pa visa waiver och for sedan hem till sverige for att utvanta processen. Att bedoka usa under tiden man vantar pa visum brhover inte vara kranligt,ha mec ngt som intygar att du ff har band till sverige sa gar det bra. Att det skulle vara svart att fa visum eller greencard som gift med en amerikan ar nonsens. Har man ett genuint aktenskap sa ar det inga problem. Skillnad kan vara high fraud countries som Nigeria, dar kravs det mkt bevis och manga hamnar under AP. som svensk har man det latt!

• yndra
    yndra skrev 2013-09-17 23:11:38 följande:
    Man far visste gifta sig i usa pa sitt visa waiver, inga problem alls och helt lagligt. Daremot far man inte planera att gifta sig for att sedan andra status, da blir det namligen visa fraud. Jag gifte mig pa visa waiver och for sedan hem till sverige for att utvanta processen. Att bedoka usa under tiden man vantar pa visum brhover inte vara kranligt,ha mec ngt som intygar att du ff har band till sverige sa gar det bra. Att det skulle vara svart att fa visum eller greencard som gift med en amerikan ar nonsens. Har man ett genuint aktenskap sa ar det inga problem. Skillnad kan vara high fraud countries som Nigeria, dar kravs det mkt bevis och manga hamnar under AP. som svensk har man det latt!

Josses vad jag har skrivit illa, skyller pa sma knappar pa telefonen
  • yndra
    cgbg skrev 2014-03-24 00:02:14 följande:
    hej,åkte in på ESTA,överstanna dumt nog 90dagar alltså totalt 180,
    tog mej hem till Sverige själv,detta var 9Jan 2013.

ja undrar så..hur länge måste jag vänta tills jag kan söka visa igen? kan jag ens söka? 

Ångrar mig såå!! 
    Sok B-2 visa, men rakna inte med att fa det...
  • yndra

Och, om ni fortfarande har planer pa att gifta er sa kan det har satta kappar i hjulet ganska regalt...

• yndra
    yndra skrev 2014-03-24 18:20:59 följande:
    Och, om ni fortfarande har planer pa att gifta er sa kan det har satta kappar i hjulet ganska regalt...
    oops sag nu att det inte var ts som fragade...sorry
  • yndra
    Aino Johansson skrev 2014-04-30 14:50:19 följande:
    Hej
    Jag har varit bosatt i USA 24 år kom tillbaka till Sverige 1991.
    Jag har ett permanet Green Card från 1966.
    Jag har två döttrar 7 barnbarn i USA som är amerikanska medborgare.
    Mitt green card har jag inte kvar, jag ansökte om turistvisa på amerikanska ambassaden
    då tog dom mitt green card.Jag fick ett turistvisa i passet 2006-2007-2009-2012.
    Nu sökte jag igen 2013-10-21 6 månader har gått inget visum ingen förklaring bara bl.a bl.a
    Dom skriv parmanet oförmögen va helvete menar dom.
    Är det någan där ute som har ett bra svar.
    Tack på förhand.

Det kan vara att du inte visar tillrakligt starka band till sverige. Med den stora familj du har i usa kan de se en risk att du valjer att inte atervanda till sverige.
    Du skriver att du inte fatt ngn forklaring men nar de skrev "permanent oformogen" var det i ett avslag eller bara i ett mail?
    Om du fatt ett officiellt avslag sa bor det vara en forklaring i det, oftast i form av paragrafer....
Svar på tråden Att få uppehållstillstånd i USA.