• nollpop

I vilken ålder är det okej att era barn röker/snusar?

Titeln säger allt, i vilken ålder skulle ni tillåta detta?

Rökning: Varken son eller dotter ska få röka förrän dom är 18 år
    Snus: Beror på vilken ålder, min dotter 18 år. Min son 15-16 år

Hur resonerar ni andra?

• Svar på tråden I vilken ålder är det okej att era barn röker/snusar?
  • Omogen citron

Det är aldrig okej oavsett ålder. Men då de har flyttat hemifrån kan jag inte förbjuda det, bara försöka påverka på annat vis.

• MeNoLike

Jag skulle aldrig i livet köpa ut. Sen vettefan.
    Jag själv började röka när jag var 12. (Röker inte nu)

• Masken84

Det kommer aldrig vara något jag kommer acceptera men är de 18 år och köper sitt nikotin för egna pengar så kan jag inget göra. Samma sak gäller alkohol innan de fyllt 18!!

• Nyfiken gul

Det är 18-års gräns på både cigaretter o snus och det är av en anledning. 

Bor dom hemma gäller mina regler - dvs totalt nollförbud.  

Har dom flyttat hemifrån gör dom som dom vill så länge dom är myndiga och kan betala med egna pengar.

I mitt hus kommer det aldrig vara okej med rökning eller snus.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • lövet2

När de är myndiga bestämmer de själva. Tack och lov har vi hittills ingen vare sig rökare eller snusare.

• Felicia111
    Omogen citron skrev 2013-07-05 03:27:17 följande:
    Det är aldrig okej oavsett ålder. Men då de har flyttat hemifrån kan jag inte förbjuda det, bara försöka påverka på annat vis.
    Håller med... bor mina barn hemma när dom fyllt 18 får dom varken röka eller snusa! då får dom fan flytta  först :P
  • happycookie

Vrför får din son snusa när han är 15-16 medan din dotter får göra det först vid 18??

• Maddiogora

Har tyvärr en rökande tjugoårig boende hemma , han får så klart inte röka inne , fick inte heller röka ute hemma förrän han var arton dvs när det är lagligt . Men skulle inte ens nu när han är tjugo köpa cigaretter till han , skall han röka får han både betala och släpa sig till affären själv !

Svar på tråden I vilken ålder är det okej att era barn röker/snusar?