Vad tycker du om time out? För/emot
Kör era partners time out på er också när ni är arga/ledsna eller gör fel? Hoppas verkligen det. Ni förtjänar att stå i ett hörn eller på en matta ensamma och skämmas era elaka jävlar.
Kör era partners time out på er också när ni är arga/ledsna eller gör fel? Hoppas verkligen det. Ni förtjänar att stå i ett hörn eller på en matta ensamma och skämmas era elaka jävlar.
Repan: Du kan inte jämställa vuxna som begår brott/gör fel medvetet och med vett och vilje och barn utan vare sin impulskontroll eller konsekvenstänk som bara försöker kontrollera en tillvaro de inte riktigt förstår
Flickan o kråkan: Vilket klokt inlägg! Att ta barnet ur situationen genom att ta upp det i knät eller sätta sig tillsammans och prata någonannanstans är så klart helt ok. Men att ensamt sätta barnet på en särskild skämspall, matta, i ett hörn eller i sitt rum och därmed förvisa barnet från gemenskapen är psykisk misshandel. Usch
Repan: Jag har hållit i mina barn och hållit mig kolugn när de skrikit och slagit. Det klarar jag för jag är vuxen. Och behöver jag som vuxen lugn så går JAG undan och räknar till tio. Jag sätter inte mitt barn på skämspall.
Soligt: Om ett barn är jättearg och försöker slå föräldern eller syskonen så är det inget konstigt att mjukt hålla i och lungt förklara att det inte är okej. Jag skulle aldrig hålla i mina barn om de försökte gå därifrån. Nu har iofs mina barn inte utbrott så ofta...
soligt: ok. Då måste jag missat det. Har hon svarat på varför barnet inte får gå iväg om det vill? Eller får han det?
TS: Vad händer om du tar med honom in i ett annat rum och pratar med honom?