Extrem ångest över ALS - Hjälp
Hade kunnat vara jag som skrivit din tråd, förutom att jag också har ont i magen... dock är jag ganska säker på att mina symtom är stressrelaterade. När jag känner minsta lilla stress känner jag hur symtomen bara pang! dyker upp. Just efter mitt trauma (som också var i mars ungefär) så ryckte det nåt fruktansvärt i en muskel så till slut fick jag jätteont i fästet. Nu är jag lite svagare i den muskeln än innan. Misstänker dock att det beror på ansträngningen den fick när det ryckte så extremt mycket så jag behöver liksom tänja ut den igen... sen började det rycka i andra muskler också och upplever svaghet i dem också. Vissa dagar orkar jag inte så mycket, orkar mest sitta och titta på omvärlden liksom... men jag har också märkt att när det händer något kul, glömmer jag bort alla symtom och kör på som vanligt.
Jag är dock under utredning, (har gjort en del undersökningar och ska göra fler, men det är mest för magontet då) för jag vill verkligen kolla upp så det inte är något fysiskt fel på riktigt. Dock är jag inte alls så orolig som du verkar vara. Tänker väl mer att det som är, det är... man kan inte påverka det ändå liksom... varför gå runt och oroa sig för något man ändå inte kan påverka...
En fråga, triggas dina symtom av stress? Det är nog det du ska fokusera på... och gör något åt stressen, vad det nu kan vara.
Efter mitt stress-trauma kolapsade jag helt med fysiska symtom som var utan dess like... och ta medicinen, den kan hjälpa dig väldigt mycket nu när du mår som du gör!