Inlägg från: Anonym (Same!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Same!)

Extrem ångest över ALS - Hjälp

Jag har också haft muskelryckningar i typ ett halvår, nu är det bra iof. Jag har haft i HELA kroppen o det värsta var när tummen ryckte i 1,5 vecka tills jag fick värk i hela armen. Stress är det!

Men du, tror du verkligen att nåt någon säger dig här kommer hjälpa? Du är ju helt uppjagad, ångestladdad och bortom det någon här kan hjälpa dig med. Du MÅSTE börja jobba med dig själv.  

• Anonym (Same!)
    Anonym (Livrädd) skrev 2013-07-01 21:43:44 följande:
    Tack för alla svaren. Det uppskattas verkligen. Just nu rycker det för fullt i vaderna, som det gjort hela dagen. Ja, det är verkligen svårt att tänka rationellt när ångesten tar över. Ska försöka sluta googla, och lyssna på det läkarna sagt. Deras ointresse för att undersöka saken närmare kanske beror på att dom inte tror på att jag har ALS, utan behöver terapi? 
    Exaktamundo!! Det är vanligt att vara rädd för ALS. Det är liksom botten av sjukdomar. Men man måste först TVINGA sig själv att ta kontrollen, SLUTA googla!! Du MÅSTE! Sen till sist komma till en punkt där man hänger sig till ödet, det är bortom din kontroll. Du kan inte göra nåt åt saken! Men du kan ta tag i ditt liv och faktiskt leva det! Lycka till, kram,
  • Anonym (Same!)

Om du googlar på muskelryckningar kommer ALS upp. Om du googlar på huvudvärk kommer hjärntumör upp. Om du googlar på blåmärken kommer leukemi upp osv osv.

Fundera över hur google funkar istället! Det är INTE verkligheten och sanningen. Bara för att du är rädd för ALS betyder det inte att det är sanning, dina tankar utgör ingen sanning. 

• Anonym (Same!)
    Anonym (Livrädd) skrev 2013-07-01 22:17:58 följande:
    Men muskelryckningar konstant är kanske inte inte heller vanligt.
    Du är verkligen som en bottenlös brunn. Vi kan fylla på med försäkringar, men du har ju redan bestämt dig!

Suck, sök hjälp! Du kan ju lika gärna ha en dödlig sjukdom, du lever som att det är så ändå. 
Svar på tråden Extrem ångest över ALS - Hjälp