Jargaltai skrev 2013-07-01 18:50:41 följande:
Jag förstår inte att ni som är gravida inte får förturen ni ska få???
Det står ju på MIG's hemsida att man kan ansöka om förtur pga graviditet eller sjukdom, hur kan dom låta bli att titta extra på de som ansöker om förtur och kan ge svar tex : ni har beviljats förtur svar kommer inom kort, eller typ : Ni har tyvärr inte beviljats förtur..
Så man vet lixom :O
Väntan är sjukt jobbig :/
Vad har du för historia? ( om du vill dela med dig här eller privat eller inget alls få du själv välja ^^ )
Ja, det låter ju konstigt att man ens kan söka om förtur om det inte ska spela nån roll... Fast vad innebär förtur egentligen?! Så lång tid som det verkar ta för alla andra så känns det ju nästan som om förtur vore 4-5 månader :/
Ja, det tycker jag också! Allt som står nu är liksom att ärendet inte har blivit behandlat...
Haha, vi har inte värsta romantiska historian :) han kom hit för 9 år sedan och sökte asyl. Vi hittade varandra för 2 år sedan och blev planerat gravida. Tyvärr så ville inte MIG att han skulle få stanna för ja, han hade inte tillräckligt med själ enligt dem... Så han fick återvända till Afghanistan, där det inte finns någon svensk ambassad :/ så han lever undangömd i Pakistan i väntan på kallelse till ambassaden där. Usch :( väntan är ju värst.
Dandountiii skrev 2013-07-01 18:56:09 följande:
Finner inga ord... jag förstår dig inte roligt o födda ensam jag lovar dig
Det är klart det tr evigheter när de sitter o dricker kaffe alva dan snacka skit andra halvan jobbar vid 4 o drar hem vid 5 eller 6 hur ska arbetet bli gjort?
jag har tänkt ringa o skälla ut dem, men blir rädd att de ignorerar ärendet o låter han aldrig komma...
Hoppas verkligen att han får komma snart. Första månaderna är ju så mysiga har jag hört... Förhoppningsvis så kan jag få annat stöd under förlossningen.
Någon som vet om det faktiskt hjälper att ligga på och ringa till MIG? Jag får aldrig svar på mail därifrån... Jag har dessutom beställt kopia på vår ansökan genom hemsidan, men har inte fått respons där heller....