• Sölve

Bra lekplats mellan Gävle och Sundsvall

Nja, det är dåligt med det. 
    Fast Stockholm - Sundsvall är ju bara en 4-timmarsresa.

• Sölve
    Alexi skrev 2013-06-30 14:16:10 följande:
    Fast det är lite svårt att sträckåka Stockholm-Sundsvall dagtid med små barn... 
    ? Okej. Jag åker Svall-Sthlm med ungarna varje år med bara kisspauser.
    Men de är vana att resa så jag tyckte bara det lät konstigt att behöva stanna och låta dem leka av sig.  
  • Sölve
    Alexi skrev 2013-07-01 21:36:17 följande:
    Vi är ju inte framme när vi kommer till Sundsvall tyvärr, har då typ 1,5 timme till. Så om vi har matsäck med oss och inte behöver någon restaurang eller liknande så kan man ju stanna helt där det passar.

Finns det någon lekplats vid Ångersjön?
    I Sundsvall finns annars många bra lekställen om ni vill stanna till där.
    Folkets park och Himlabadet ligger i centrum, sedan finns Norra berget med en stor lekpark + lite djur strax intill centrum.
    Hamnparken har ni också som ligger precis intill Max vid järnvägsstationen. Den är inte lika rolig men finns gott om ytor att springa på och lite gungor och klätterställningar. 
  • Sölve
    Alexi skrev 2013-07-01 21:59:19 följande:
    Vi brukar ta ett långstopp på Ikea i Sundsvall (då vi ofta åker när det är mindre varmt och skönt), där kan man både leka och äta. Max vid E4:an är vi vana på också.

Bra tips med lekplatser och Norra berget! Vi har turistat i Sundsvall men inte så mycket med barn.
    Aha. Ikea är nästan hemma hos mig det, har gångavstånd dit. Personligen undviker jag det helst hela semesterperioden, det är rätt tröttsamt med alla som campar där.

Svar på tråden Bra lekplats mellan Gävle och Sundsvall