Anonym (Freja) skrev 2014-10-04 23:38:54 följande:
Det är du som vinklar dessvärre men jag förstår att du vill försöka göra mig till brottslingen. Får mig att misstänka att du är en man faktiskt. Statistiken är nämligen där för även dig att läsa. Men det är klart att det är jobbigt att läsa den när den tydligt motbevisar det du vill tro.
Jag dömer faktiskt inga förhållanden, realist har du hört om det någon gång?
Det är enligt min mening ett ömsesidigt utnyttjande. Vet du vad det betyder?
Och var får du det ifrån att jag dömer thailändskor? Det hittade du på själv.
Jag tycker de gör helt rätt som förbättrar sina liv. Det jag funderar över är att svenska män på något underligt sätt tror att thaitjejer gör det för att svenska män är helt överlägsna alla andra av världens män. När det faktiskt handlar mest om försörjning och pengar.
Men ja jag förstår att det är känsligt att inse att de flesta förhållanden men thaitjejer mest handlar om plånboken och inte att svenska män är helt överlägsna på precis alla områden men ja, det står för svenska lättlurade män, inga andra.
Vi andra kan skratta i mjugg och diskutera era felaktigheter med era kvinnor vilket många av oss gör.
Jag säger ju att de mycket väl gör sina egna val. Varför försöker du få det till att jag säger något annat är min fråga? De vet mycket väl vad de har att välja bland.
Varför blir du så aggressiv? För att jag inte anser svenska män så oerhört överlägsna som det till synes dem själva tycker?
Du dömer inga Thailändskor påstår du? Kalla det vad du vill, men du anser dem tydligen inte kapabla att själva bestämma om sina liv. Du anser dig kunna avgöra huruvida deras liv är bra eller dåliga bara genom att se på yta.
Du verkar helt missat att de flesta thailändskor precis som svenskor är välutbildade och har hyfsade arbeten, undantag finns förstås bland dem precis som hos oss svenskor. Jo, jag är kvinna (tydligen med lite mer livserfarenhet än du har) så också där tog du fel.
Slutligen hänvisar du till statistik, har du någon länk.? Ganska förfärligt i så fall att registrera människor efter etnisk tillhörighet. Trodde inte det ens var lagligt.
F.ö. undrar jag varför du blir så aggressiv om man inte håller med och delar dina åsikter/värderingar