Inlägg från: Malinka3 |Visa alla inlägg
  • Malinka3

Män med Thaibrudar

Det behöver ju inte vara svart vitt, men jag ser det såhär
    Många i Thailand är fattiga och vet att dom får ett mycket bättre liv i Sverige. Dom väljer säkerheten framför kärleken. 
    Sen kan jag tycka det är lite märkligt(om man nu tror att de träffades av kärlek) att det bara är thailändska kvinnor med svenska män, för hur ofta ser man thailändska män med svenska kvinnor.

Utifrån de jag själv har sett så håller jag me Ts, där jag bor/bott har de funnits män med thaitjejer och alla dom männen har varit "udda" ,, flera med alkohol/drogproblem,, fula,, assosiciala osv.  Sådana män som har väldigt svårt att få tjejer.  Kan tillägga att jag menar thaitjejer som inte är uppväxta/födda här.

Och visst tror jag att de finns dom som har lyckliga förhållande, för ofta så "växer" kärleken fram.

• Malinka3
    Anonym (Man) skrev 2013-07-10 16:54:39 följande:
    Det är ganska välkänt att vita män attraheras av asiatiska kvinnor mycket mer än vita kvinnor attraheras av asiatiska män, har inget med pengar eller utnyttjande att göra. 
    stämmer säkert, tycker dock de finns andra faktorer som har större orsaker.
  • Malinka3
    Anonym (jösses) skrev 2013-07-11 11:34:35 följande:
    Det är väl inte ett dugg märkligt! Handen på hjärtat, hur många svenska kvinnor eller västerländska kvinnor för den delen ser asiatiska om än mindre thailändska män som attraktiva, sexiga och manliga? Thailändska män står inte och har aldrig stått högt i kurs hos en svensk kvinna. Ännu mindre en fattig thailändare!!! Så sluta med det snack. Det är orsaken till att västerländska kvinnor åker till Afrika eller sydeuropa och skaffar sig en afrikan eller en grek! De anses manligare oavsett hur fattiga de är.

Vi vet alla att det finns västerländska män som har föreställningen om thailändska kvinnor som sexuella undergivna objekt, och det är ju de männen som behandlar sina kvinnor dåligt, som mansgrisar. Man ska icke glömma att det finns svenska män som behandlar sina thailändska kvinnor väl och som faktiskt älskar dem. OM svenska kvinnor hade velat ha thailändska män så hade det flödat thai.

Sist men inte minst, döm inte alla asiatiska kvinnor. Asien är stort som någon sa och i Sverige finns många adopterade från Korea som inte mår bra av att folk dömer ut dem. De ser inte heller det minsta thailändska ut men den vanliga svensken ser ingen skillnad tyvärr.
    jo om man nu bara går efter utseende, men endel i tråden skrev att de kan bero på att thailändarna är ett så trevligt folk, fast det är väl antagligen ingenting svenska kvinnor bryr sig om om man utgår från hur du skriver.

Har du på något vis tagit åt dig av de jag skrev? de låter så när du skriver att jag inte ska döma alla asiatiska kvinnor, för var har jag gjort de?
  • Malinka3

Jag ser inte ner på några människor (om de inte finns anledning) eller säger att de inte finns kärlek mellan thai o svensk. Men i mina erfarenheter av va jag har sett så har många inte träffats av kärlek.

Svar på tråden Män med Thaibrudar