• mhdkeke

Hysterisk 16-månaders

Hej allihopa!

Min son har sedan ca 1 ½ vecka tillbaka haft det väldigt jobbigt med nattsömnen. Han vaknar och skriker hysteriskt och ser helt skräckslagen ut. Han vill inte bli tröstad i sängen eller ens bli kramad på, utan blir först lugn igen när man tar upp honom och går ut ur rummet. När han lugnat sig och somnat i ens famn och man går in för att lägga honom igen, så börjar det om.. Han skriker hysteriskt så fort han somnat till.
    Igår somnade han först kl 22.30, istället för 19:00. Han har inte varit vaken så länge sen han var nyfödd. Det gick bara inte att natta honom, han blev jätteledsen..

Han är mätt i magen, sover bra på dagen och har inte tänder på gång (såvitt jag kan se..)
    Nattskräck ter sig väl inte på detta sättet?

Vad tror ni det kan vara? 

Otroligt tacksam för lite hjälp! 

• Svar på tråden Hysterisk 16-månaders
  • Wacky

Hejsan! Usch va jobbigt! Jag har själv en son med en grav sömnstörning.. Han vaknar i total panik & är i princip omöjlig att trösta! Men är det helt uteslutet att din son har typ ont i öronen lr så?!

Det kan ju vara nattskräck men behöver absolut inte vara!

Jag skulle råda er att lägga er på en madrass på golvet inne hos honom.. Kanske gnyr han lite innan den totala paniken kommer & då kanske ni med lugnande ord kan lugna honom innan han eldar upp sig ännu mera?!

Förhoppningsvis är det mardrömmar lr så som bara är tillfälligt! Lycka till!!!

Svar på tråden Hysterisk 16-månaders