TIPS till er som går med foglossning efter graviditet
Jag fick själv barn för över 2 år sedan och har knappt kunnat gå utanför dörren sen min dotter föddes. Än mindre bära henne, busa, lyfta, sova på nätterna osv. Jag har gått hos sjukgymnast i över 1 år som inte hjälpt något. Fick tips om att testa att gå till en osteopat, så det gjorde jag. Den första osteopaten jag gick till såg att mitt bäcken var snett så därför jag inte blivit bra. Jag kände mig inte helt hundra ändå med denna osteopaten så sökte mig vidare men har nu hittat en annan som jag faktiskt tror kan hjälpa mig. Hon har även sett att förutom att mitt bäcken var snett är jag även sned i ryggen som antagligen kommit efter vår bilolycka för flera år sedan. Eller kan det vara att man trillat osv när man var liten. Så jag var tydligen inte bra i ryggen när jag blev gravid och gick fel och belastade fel och sen blev graviditeten för mycket för min kropp. Så nu försöker hon rätta till min rygg igen så jag ska bli bra. Jag har varit där 2 ggr nu och kan för första gången sova utan smärtstillande.
Jag tycker själv det finns väldigt lite info om detta och sjukvården verkar inte ha någon kunskap. Jag ville därför tipsa andra med liknande besvär att det kan finnas hjälp! Det kanske kan vara värt att gå till en osteopat som får titta på ryggen/bäcken och förhoppningsvis se vad som är fel och rätta till det.