Inlägg från: Queeroverhere |Visa alla inlägg
  • Queeroverhere

Vill ha GTA 5!!'

Mimosan skrev 2013-06-24 17:50:47 följande:

Det finns en anledning till att det står en åldersgräns på spelen. Det är oansvarigt av dina kompisars mammor/pappor att köpa ut spel. Dina föräldrar gör helt rätt. Dina föräldrar vill ditt bästa.

GTA 4 är jävligt våldsamt, det är helt sjukt, man kan oprovocerat gå fram till folk och slå ner och skjuta ihjäl de. Jag kan tänka mig att GTA 5 är ännu värre.

Man behöver inte alltid vara som alla andra och göra/köpa det alla andra köper. Fixa din egen stil skaffa andra spel som du kan bli jävligt duktig på istället och styla med det... LÄTT!
    Man kan inte "köpa ut spel" *suck* En 13åring är helt fri att köpa ett PG-18, precis som hen får köpa en film från 15 år.

GTA IV är inte mer våldsamt än de flesta spel. Och att oprovocerat gå fram till folk och slå ner dem (dem, förfan, DEM!) är något man KAN göra, inte skall, precis som i det verkliga livet. Det är ingen som kommer till skada för att man slår ned en NPC i ett spel, det är bara ett spel.

Till TS: Jag tycker att du skall köra på GTA V. Det låter heeelt grymt och jag ser fram emot det! Göm fodralet och lägg det i ett annat spelfodral så att inte dina föräldrar ser vad det är.
  • Queeroverhere
    Needhelp skrev 2013-06-25 19:05:30 följande:
    Kan jag bara gå in och köpa ett spel från 18 eller kommer de i affären säga till?
    Affären kommer till 90% säkerhet inte att säga till om det kommer in en 13-årig grabb och vill köpa GTA V. Om det inte är en paragrafridande ICA-kärring, men det säljs så vitt jag vet inte i dagligvaruhandeln än, och det jobbar hemskt få ICA-kärringar på Gamestop och dyl :) PG-åldersgränserna är inte riktlinjer, det är rekommendationer, eftersom att spelet är ifrån USA och där är de livrädda att bli stämda om t.ex en tioåring skulle köpa det och få mardrömmar.
  • Queeroverhere
    Queeroverhere skrev 2013-06-25 22:15:00 följande:
    Affären kommer till 90% säkerhet inte att säga till om det kommer in en 13-årig grabb och vill köpa GTA V. Om det inte är en paragrafridande ICA-kärring, men det säljs så vitt jag vet inte i dagligvaruhandeln än, och det jobbar hemskt få ICA-kärringar på Gamestop och dyl :) PG-åldersgränserna är inte riktlinjer, det är rekommendationer, eftersom att spelet är ifrån USA och där är de livrädda att bli stämda om t.ex en tioåring skulle köpa det och få mardrömmar.
    Edit: GTA V säljs givetvis inte alls än :) Men så vitt jag vet kan man inte förhandsboka det i dagligvaruhandeln.
Svar på tråden Vill ha GTA 5!!'