Hej!
Har också PCOS och fick Pergotime utskrivet. Försökte med enkeldos (1 tablett i 5 dagar från och med dag 2 i mensen) utan resultat. Fick inte ägglossning. De kollade med VUL men äggblåsorna växte inte som de skulle och på dag 23 tog de blodprov som visade att jag inte haft ägglossning. Då började jag äta Provera för att starta en ny mens och ny cykel. Provade dubbeldos. Men det var samma sak den gången. Så när mensen kom så fick jag äta trippeldos. Där växte det till en början också väldigt sakta men till slut fick jag ägglossning på dag 21 i cykeln och blev gravid. Imorgon går jag in i vecka 11.
Men vi hade hunnit vara på informationsmöte för IVF (vilket för vår del skulle ha blivit nästa steg efter Pergotime). Där berättade jag att jag haft mycket biverkningar av Pergotime så som synrubbningar och humörsvängningar. Detta tog min förra klinik inte så allvarligt men på IVF-kliniken sa läkaren att Pergotime egentligen inte är den optimala lösningen för just PCOS. Speciellt om man får såna biverkningar som jag fick. Hon sa att det är bättre med låg dos av sprutor (som Menopur, Gonal-f eller Puregon) eftersom dessa inte ger lika mycket biverkningar och man kan justera dosen mycket bättre.
Men facit i hand är jag ändå glad att jag provade Pergotime. Men hade jag vetat detta hade jag nog bett att få gå över till sprutor efter andra omgången då jag började få de jobbiga biverkningarna.