Inlägg från: CinnamonGirl |Visa alla inlägg
  • CinnamonGirl

gravid & lchf?

Vad kul att läsa att det går att äta LCHF-kost även då man blivit gravid!

Jag försöker bli gravid men har cirka 15 kg i övervikt. Har fått diagnosen PCOS och läkaren sa att ägglossningen kan komma igång ganska snabbt bara efter att man tappat ett par kg. Så det försöker jag nu göra med LCHF. Var lite tveksam till att ändra kost så drastiskt, men många upplever ju så många positiva effekter av att man tar bort sockret, inte bara viktnedgång.

Så därför låter det bra att man kan fortsätta med kosten även under en graviditet.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    Brumma skrev 2013-06-30 08:34:19 följande:
    Hamnade hos en dietist under graviditeten pga övervikt och hon sa att så länge jag inte uteslöt kolhydrater så gick det bra..
    O så påpekade hon att det finns kolhydrater i grönsaker ;)
    Det hon la till i min kost (då jag är urkass på att äta grönsaker o om jag får väljs själv blir det bara tomat o gurka) var vit o rödkål, bönor o "grönt" (det gröna är mest för folsyran tydligen).
    Sen tror jag broccoli var bra att lägga till men det får jag bara inte ner..
    Till frukost fick jag äta havregrynsgröt med nötter.
    O på eftermiddagen en smörgås, knäckemacka eller liknande.
    Så enligt henne - inte strikt LCHF men en variant iallafall :)

Man kan ju göra egna smörgåsar utan vetemjöl och socker, kanske en variant för dig? Men du kanske vill ha vanliga smörgåsar för att få i dig mer kolhydrater?
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
Svar på tråden gravid & lchf?