Lite sent, men hoppas du läser här fortfarande :) Sitter i stol sedan många år och har en 4,5-åring och har nu även ett litet ylle på 1,5 månad. Första i en relation och andra nu på egen hand. Har en mängd tips både på saker som kommer och som är just nu. Bärsjal är det som används som vagn och gjort sedan förlossningen.
Hur sitter din skada? Det påverkar vilka tips som är intressanta :) Jag kan ta mig upp och ner från golv själv då mina armar (men inte händer) är starka, vilket gjort att jag kunnat vara på golvet och lekt när den äldre varit lite äldre, Men kan inte få upp en liten själv från golvet pga handfunktionen så använder soffor och bord som lägsta ställe att vara på för liten nu. Använder mitt knä eller ett skissbord som skötbord och så snart de kan sitta själva så sitter de utan något sele i mitt knä vart jag än ska förutom om vi tar bilen.
Hör av dig om du vill ha mer tips/råd. Det är tufft att gå från gångare till att inte vara det, men livet rullar vidare och det handlar mycket om sin egen inställning. Ett tips är att hitta sammanhang där du kan hitta folk som lever aktivt som rullister, kanske rullstolsbasket eller engagera dig i detta projekt? : http://mammapappalam.se/