6 månaders vägrar flaskan
Helammar min bebis som nu är 6 månader. Då jag hade det besvärligt med amningen i början kompletterade jag med ersättning ibland. Det gick alldeles utmärkt.
För ett par veckor sedan ville jag introducera välling i förhoppning om att få bebisen att sova i längre intervaller på nätterna. Han sög glatt i sig vällingen och sov gott den natten. Han sov 3 timmar i sträck, ammade och somnade sedan om och sov i nästan 4 timmar till. Jag var såklart överlycklig då han annars vaknar varje, varannan timme på nätterna för att amma och snutta.
Nästa kväll tvärvägrade han flaskan och har gjort det sedan dess. Har försökt medan han sover, när han är vaken, har haft på lite socker på nappen, har gått tillbaka till ersättningen men han totalvägrar allt! Har även provat olika flaskor och nappar. Vad hände?! Nu har jag lagt undan flaskan i hopp att det ska lugna ned sig lite.
Tips på hur jag ska introducera flaskan igen? Innan kunde jag lämna bort honom några timmar med sin far eller mormor och var trygg i att han tog flaskan. Nu är det inte aktuellt längre. Hur gjorde ni??