• FruSen

Semper bifidus - när ger det effekt??

Någon som hat erfarenhet av Semper bifidus?
    Min ena lilltjej (tvillingar) har varit väldigt hård i magen sedan en tid och vi fick för snart en månad sedan rekommenderat av bvc att ge henne Semper bifidus 2 ggr/dag.
    Detta vi gjorde men jag märkte ingen skillnad. Bvc tyckte vi skulle öka till 3 ggr/dag då...
    Jag har inte märkt någon skillnad annat än att hon verkar få magknip efter måltiden med bifidus.
    Vi har nu bytt från nan 1 pro till nan 1 comfortis och tösen chockade mig i förrgår genom att bajsa utan hjälp (har endast gått att bajsa efter jag retat med en termometer eller windi vilket jag gjort ungefär var tredje dag).
    Igår kom nästa överraskning - hon bajsade igen! Jag häpnar, två dagar i rad!!
    Men då börjar jag fundera... Är det bifidus som nu får effekt eller beror det på att vi bytte från nan pro till comfortis?? Hon har ätit comfortis sedan i söndags bara. Bifidus har hon som sagt ätit i en månad och 3 ggr/dag har hon ätit i 2 veckor ungefär.
    Hur snabbt märker man effekt av bifidus (om det fungerar)? Nån som har koll?
    Tycker bifidus borde ha gett effekt tidigare..? 
  • Svar på tråden Semper bifidus - när ger det effekt??
  • FruSen
    Oj, det här blev ju helgalet, varför ser det ut såhär???

Min ena lilltjej har varit väldigt hård i magen och vi fick för ca en månad sedan rekommenderat av bvc att ge henne Semper bifidus 2 ggr/dag. Detta vi gjorde men jag märkte ingen skillnad. Bvc tyckte vi skulle öka till 3 ggr/dag då... Jag har inte märkt någon skillnad annat än att hon verkar få magknip efter måltiden med bifidus.
    Vi har nu bytt från nan 1 pro till nan 1 comfortis och lilltjejen chockade mig i förrgår genom att bajsa utan hjälp (har endast gått att bajsa efter jag retat med en termometer eller windi vilket jag gjort ungefär var tredje dag).
    Men då börjar jag fundera... Är det bifidus som nu får effekt eller beror det på att vi bytte från nan pro till comfortis??
    Hur snabbt märker man effekt av bifidus (om det fungerar)?
  • FruSen

Nämen vad är detta?!
    Fungerar det nu då?

Min ena lilltjej har ju varit väldigt hård i magen och vi fick för.ca en månad sedan rekommenderat av bvc att ge henne Semper bifidus 2 ggr/dag. Detta vi gjorde men jag märkte ingen skillnad. Bvc tyckte vi skulle öka till 3 ggr/dag då... Jag har inte märkt.någon skillnad.annat.än att hon verkar få magknip efter måltiden med bifidus.
    Vi har nu bytt från nan 1 pro till nan 1 comfortis och lilltjejen chockade mig i förrgår genom att bajsa utan hjälp (har endast gått att bajsa efter jag retat med en termometer eller windi vilket jag gjort ungefär var tredje dag).
    Men då börjar jag fundera... Är det bifidus som nu får effekt eller beror det på att vi bytte från nan pro till comfortis??
    Hur snabbt märker man effekt av bifidus (om det fungerar)? 
    Nan comfortis har hon ätit sedan i söndags.  

• FruSen

Jag tror också det har med det att göra. Med tanke på att magen varit densamma fastän hon fått bifidus men nu när vi bytte till comfortis kom den igång direkt!

• FruSen
    Maria07 skrev 2013-06-20 10:31:47 följande:
    Min kille bajsade dagen efter han fick Bifdus. Vi skulle blanda hälften vanlig ersättning och hälften bifidus alla ersättningsmål. När magen kom igång drog vi ner med bididus och magen fortsatte fungera iaf och tillslut uteslöt vi den helt. I perioder blev han hård igen men när vi märkte det fick han ett mål med bifidus och så var det bra igen.

Hoppas att lilltjejen fortsätter bajsa Glad

Då borde ju bifidus (alltså helt mål bifidus) 3 ggr/dag gett effekt inom två veckor tycker jag...
Svar på tråden Semper bifidus - när ger det effekt??