• Freja03

Inför resa med tiomånaders

Jag var tvungen att smaka pa maten sist jag flog, sa nagot aterforslutningsbart ar smart. Och som nagon skrev, ta med mer an du tror ni behover. Snacks som tar tid att ata men inte ar kladdigt.

Nappen om barnet tar det. Hjalper mot ont i oronen. Vi bor utomlands sa sonen har flygit 14 ganger nu och aldrig haft problem med det.

Pa Arlanda far man inte ta med sin vagn till gaten. Lanevagn istallet. Som nagon sa, barsele kan vara valdigt praktiskt om du inte far vagnen forran vid bagaget. 

Filt, ibland ar planen valdigt kalla.

Aktiviteter - sonen var 10-11 manader sist och ville inte sitta still alls. 

Extra blojor och klader. Vi har haft ett par flygplatsolyckor... 

I Spanien:
    Solskyddsdrakt helt klart. Sonen har de senaste veckorna fatt massor solbranna pa armarna aven om jag smorjer och smorjer med solskyddskram. Kop en med en mossa som hanger over nacken. Simblojor om ni ska bada i pool.

Termometer

solhatt

skor om barnet gar lite - marken blir valdigt varm. 

Sma behallare som ni kan forvara snacks i for stranden. 

Sonen fick sin MMR (measels, mumps and rubella) sist vi akte da masslingen harjar lite i Europa just nu. Han var som sagt 10 mander sa fick det i fortid.

• Freja03

Ar det bakatvand bilbarnstol taxin kan erbjuda?

Jag stallde samma fraga har (angande nar man ska byta) nar sonen var 7 manader och de sa att nar barnet sitter kan man byta. Sa sonen blev flyttad vid 7 manader. Vagde val 8kg eller nat sant da, satt sjalv sedan en manad. Tydligen ar bakatvand sakrare an babyskyddet da krafterna tar annorlunda.

Vi flog med babyskyddet tills 6 manader. Alltid ett mek med att fa plats med det, men om extra platser fanns sov han i det. 

Svar på tråden Inför resa med tiomånaders